وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جاذبه های تاریخی شیراز را چقدر می شناسید؟

جاذبه های تاریخی شیراز را چقدر می شناسید؟

جاذبه های تاریخی شیراز را چقدر می شناسید؟

 

شیراز یکی از کم نظیرترین مقصدهای گردشگری ایران و خاورمیانه، از پاتوق‌های گردشگری تاریخی در مناطق جنوبی کشور بوده و سالانه میلیون‌ها گردشگری داخلی و خارجی، عازم دیار هخامنشی‌ها می‌شوند تا از تخت جمشید و پاسارگاد و نقش رستم و بازار وکیل و سعدیه و حافظیه دیدن کنند.

 

جاذبه های تاریخی شیراز را چقدر می شناسید؟

 

دیار شعر و ادب و نارنج و پالوده و تاریخ پر شکوه امپراطوری ایران، هزار نکته و گفته کم‌تر شنیده شده دارد که برای اطلاع از آن، سفر به این سرزمین پر خاطره با ظرفیت های گردشگری سفرمارکت، سفری ارزان و آسان را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

در این گفتار، سفرمارکت به عنوان بزرگ ترین پلتفرم گردشگری آنلاین ایران، شما را با شماری از معروف ترین جاذبه های تاریخی شیراز آشنا می کند.

 

شیراز گردی در نیمه دوم سال، فرصت خوبی برای سفری ارزان و خلوت به شهر زیبا با مردمان دوست‌داشتنی و مهمان‌نواز است.

 

تخت جمشید

معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین اثر تاریخی جهانی در شیراز، تخت جمشید است. تخت جمشید در واقع بیرون شهر شیراز است.

 

در شهرستان مرودشت قرار داشته و یکی از آثار جهانی ایران در فهرست یونسکو است. برای تماشای تخت جمشید، صبح زود عازم مجموعه تاریخی تخت جمشید شوید.

 

مهم‌ترین اثر عصر هخامنشی بوده و از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی استان فارس قلمداد می‌شود.

 

تخت جمشید میزبان جشن‌های بسیاری در طول تاریخ بوده و دروازه ملل تخت جمشید، بخشی از شکوه تاریخ امپراطوری هخامنشی را روایت می‌کند.

 

از نخستین بناهایی که در تخت جمشید بنا شد، کاخ داریوش بود که به تچر معروف است. در جنوب غربی آپادانا بوده و سنگ های خاکستری و صیقلی دارد. بازدید از این منطقه تخت جمشید را نیز در نظر داشته باشید.

 

دقت داشته باشید که مجموعه تاریخی تخت جمشید تا مجموعه تاریخی پاسارگاد، 82 کیلومتر فاصله داشته و حدود یک ساعت زمان برای عزیمت نیاز دارید.

 

از مرکز شیراز تا منطقه تاریخی پاسارگاد، حدود 120 کیلومتر فاصله دارید. سعادت شهر، مرکز شهرستان پاسارگاد است. بهار و پاییز، بهترین زمان برای بازدید از این منطقه تاریخی است.

 

برای استفاده حداکثری از زمان و بودجه خود در سفر به شیراز، ضمن این‌که بهترین قیمت بلیط قطار و هواپیما و اتوبوس و هتل و مقصدهای بوم گردی شیراز را از سفرمارکت بررسی کنید، برنامه سفر مدون طراحی کرده تا ظرف 3 تا 4 روز بتوانید مقصدهای گردشگری که در ادامه معرفی کردیم را تماشا نمایید.

 

مقصدهایی که بازدید از آن‌ها، شما را با بخشی از شکوه تاریخ و فرهنگ و هنر ایران زمین در طول اعصار آشنا خواهد کرد.

 

مسجد وکیل شیراز

مسجد وکیل شیراز از جمله مقصدهای گردشگری مذهبی تاریخی شهر شیراز است. مثل شاهچراغ (سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران)، هر روز با بازدید گسترده گردشگران همراه می‌شود.

 

در خیابان آیت الله طالقانی و غرب بازار وکیل واقع شده و از زیبایی و استحکام بالایی برخوردار بوده و یادگار عصر زندیه است. از زیباترین مساجد تاریخی ایران بوده و چون معماری حیرت انگیز با ستون های زیبا دارد، گزینه خوبی برای عکاسی عصرانه است.

 

این مقصد گردشگری تاریخی شیراز، در نزدیکی بازار و حمام وکیل واقع شده و مراکز گردشگری و شکم‌گردی خوبی در اطرافش در دسترس شیرازگردهای عزیز قرار دارد.

 

هر بازدید کننده‌ای، مبهوت کاشی‌کاری و گچ‌بری و معماری داخلی بی‌نظیر و زیبای این مسجد خوش طرح و نقش می‌شود.

 

دقت داشته باشید که علاوه بر مسجد تاریخی وکیل که در فهرست میراث ملی کشور جای دارد، مسجد جامع عتیق شیراز نیز از دیگر مقصدهای گردشگری مذهبی تاریخی شیراز است. این مسجد در ضلع جنوب شرق شاهچراغ قرار دارد.

 

جاذبه های تاریخی شیراز را چقدر می شناسید؟

 

باغ ارم شیراز

باغ ارم شیراز یکی از مکان‌های تاریخی شهر شیراز است. باغ ارم شیراز در بلوار ارم، میدان ارم، خیابان ارم، نزدیکی مجموعه دانشگاه شیراز واقع شده و برای بازدید از این عمارت تاریخی و باغ زیبای ایرانی، بایستی بلیط خریداری کنید.

 

یک ساعت بازدید از باغ ارم شیراز به خصوص بعد از ظهر قبل از ساعت 20، توصیه می‌شود.

 

باغ ارم شیراز یکی از زیبا ترین باغ‌های ایرانی است که به همراه 8 باغ دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته و لوکیشنی عالی برای عکاسی های پر لایک اینستاگرامی محسوب می شود.

 

فضای دل نواز و امکانات مناسبی برای گردش و استراحت داشته و لحظاتی خوش را برای خانواده ها و شیراز گردها به ارمغان خواهد آورد.

 

گیاهان این باغ مثل عمارت باغ ارم، دیدنی و چشم‌نواز است. تزیینات باغ، شما را حتما مبهوت خود خواهد کرد. این باغ، نمادی از معماری باشکوه باغ ایرانی است که آوازه جهانی دارد.

 

در سفر با بلیط قطار رجا به شیراز و تماشای مقصدهای گردشگری تاریخی این شهر زیبا، بازدید از باغ ارم را مثل زیارت آرامگاه سعدی و حافظ شیرین سخن، در برنامه خود قرار دهید.

 

باغ نارنجستان قوام شیراز

اگر به شیراز رفتید، باغ گردی را فراموش نکنید! باغ نارنجستان قوام شیراز، از مقصدهای گردشگری تاریخی این دیار سرسبز و پر خاطره است.

 

در دیار شعر و ادب ایران زمین، شاهد جلوه‌گری خاص معماری باغ‌های ایرانی هستیم. باغ نارنجستان قوام شیراز در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد.

 

باغ نارنجستان قوان شیراز از دیدنی‌های معروف استان فارس بوده و در فهرست مشهورترین باغ‌های ایرانی قرار دارد.

 

موزه‌ای در باغ تاریخی نارنجستان قوام شیراز، خودنمایی می‌کند که شامل آثار اهدایی پروفسور یوپ، ایرانشناس معروف آمریکایی است.

 

باغ نارنجستان قوام شیراز، جلوه‌گاه هفت هنر ایرانی است. از گچ بری و نقاشی سنتی و آینه کاری و آجر کاری و حجاری و معرق کاری تا منبت‌کاری، چشمه‌هایی از هنر استادکاران شیرازی در طراحی و ساخت این عمارت خوش طرح و نقش است.

 

جاذبه های تاریخی شیراز را چقدر می شناسید؟

 

حمام وکیل شیراز

تماشای حمام وکیل شیراز به عنوان یکی از حمام‌های تاریخی ایران در شهر شیراز را نیز در نظر داشته باشید. حمام وکیل شیراز یکی از معروف‌ترین حمام‌های تاریخی ایران است که در خیابان طالقانی شیراز قرار دارد.

 

معماری و طراحی فوق‌العاده داشته و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. حمام وکیل، یادگار ارزشمند دوران زندیه است.

 

نمونه ممتاز آهک بری و نگارگری است. موزه‌ای در حمام وکیل ساخته شده تا سبک زندگی مردمان روزگاران دور را شاهد باشیم.

 

در دوران صدرات کوتاه بیست ساله کریم خان زند بر تخت پادشاهی ایران، بناهای زیبایی در این شهر ساخته شده که بازار و حمام وکیل از آن جمله است. حمام وکیل، یازده هزار مترمربع مساحت داشته و در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

 

اگر حمام وکیل را دیدن کردید، برای خرید، به بازار وکیل شیراز بروید که یکی از معروف ترین بازارهای ایران است.

 

بازار وکیل شیراز در بلوار لطف علی خان زند واقع شده و همه روزه از ساعت 8 تا 20، پذیرای بازدید عاشقان بازار گردی در شهر شیراز است.

 

جاذبه های تاریخی شیراز را چقدر می شناسید؟

 

مسجد نصیرالملک شیراز

پاتوق شماره یک فشن بلاگرها در شیراز است. انعکاس نور خورشید بر پنجره های رنگارنگ مسجد نصیرالملک شیراز سبب شده تا فشن بلاگرهای داخلی و خارجی، مسجد نصیرالملک شیراز را به عنوان یک لوکیشن عالی در نظر داشته باشند.

 

نصیرالملک شیراز به دلیل شیشه‌های رنگی، مشهور شده است. استفاده از رنگ صورتی در کاشی کاری‌های این مسجد سبب شده تا طنازی این مسجد، چند برابر شود و دل‌های زیادی را به خود جذب کند.

 

مقرنس کاری و کاشی کاری این مسجد باعث شده تا نصیرالملک شیرازی‌ها، ارزنده‌ترین مسجد ایران در این هنرهای ایرانی باشد.

 

مسجد نصیرالملک در محله قدیمی گود عریان واقع شده و شاهکار تاریخی معماری ایرانی و اسلامی است. بیش از 160 سال قدمت داشته و جلوه منحصر به فردی از معماری ایرانی معاصر به شمار می رود.

 

جاذبه های تاریخی شیراز را چقدر می شناسید؟

 

ارگ کریم خان شیراز

ارگ کریم خان شیراز در شمال شرق میدان شهدا، مثل تخت جمشید و پاسارگاد و نقش رستم، از معروف‌ترین مقصدهای گردشگری تاریخی دیدنی شهر شیراز به شمار می رود.

 

نورپردازی شبانه ممتازی دارد و یادگار دوران زندیه محسوب می‌شود. شب‌های دل‌پذیر اطراف ارگ کریم خان با پالوده و بستنی پر آبلیمو شیرازی‌ها را فراموش نکنید.

 

اگر به ارگ کریم خانی رفتید، بازدید از بخش شاه نشین این عمارت تاریخی را در نظر داشته باشید.

 

شاه نشین، بخش آفتاب گیر از خانه بوده و بزرگ تر و دارای سقفی مرتفع تر از سایر اتاق ها بوده و مناسب زمستان است و به هنگام برودت هوا مورد استفاده قرار می گرفت.

 

مقرنس‌های شاه نشین ارگ کریم خانی، بخشی از شکوه معماری ایرانی را به تصویر می‌کشد. آب ارگ کریم خانی از آب قنات رکن آباد تامین می‌شد.

 

جاذبه های تاریخی شیراز را چقدر می شناسید؟

 

باغ عفیف آباد شیراز

از باغ‌های معروف شیراز، باغ تاریخی عفیف آباداست که در انتهای خیابان عفیف آباد قرار داشته و برای تماشای این باغ زیبا، بایستی بلیط تهیه کنید.

 

باغ عفیف آباد شیراز، نمونه عالی از هنر گل کاری ایرانی است و در این بنای شاهانه، موزه و باغی جالب در انتظار گردشگران شیراز است.

 

عفیف آباد را می‌توان در فهرست کهن‌ترین باغ‌های شیراز قرار داد. ویژگی معماری دوران هخامنشی و ساسانی را می‌توان در طراحی باغ عفیف آباد شاهد بود.

 

خانه زینت الملوک قوامی شیراز

خانه زینت الملوک قوامی شیراز در خیابان لطفعلی خان زند، جنب نارنجستان قوام، از دیگر مقصدهای گردشگری تاریخی شهر شیراز است.

 

خانه زینت الملک قوامی، از طریق یک راهروی زیرزمینی به باغ نارنجستان قوام راه دارد. یکی از زیباترین و معروف ترین بناهای دوران قاجار از نظر سبک معماری است.

 

فرصت بازدید از موزه مفاخر و تندیس بزرگان هم در خانه زینت الملک قوام را در نظر داشته باشید. به خانه زینت الملک قوامی شیراز، موزه مادام توسو ایران نیز گفته می شود. چون مجسمه مشاهیر بزرگ در آن جا نصب شده است.

 

ساخت خانه زینت الملک قوام، ده سال به طول انجامید و روزگاری محل زندگی دختر قوام الملک چهارم بوده است که از والیان شهر شیراز بود. این خانه در دهه پنجاه شمسی در فهرست میراث ملی ایران قرار گرفت.

 

موزه هفت تنان شیراز

موزه هفت تنان شیراز در بلوار هفت تنان روبروی خیابان چهل مقام قرار دارد. از مقصدهای گردشگری تاریخی و از جاذبه های شهر شیراز است.

 

این مکان از یادگارهای ارزشمند کریم خان زند است. ارزش تاریخی بالایی داشته و موزه سنگ و کاشی نیز در این عمارت تاریخی، احداث شده است.

 

مقبره هفت عارف گمنام نیز در این باغ قرار دارد. چرایی ساخت این بنا هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

باغ نظر شیراز

باغ نظر شیراز در میدان شهدا خیابان زند واقع شده است. در یکی از باغ های قدیمی شیراز واقع شده و از جاذبه های گردشگری شهر به شمار می رود.

 

گفته شده که کریم خان زند پس از مرگش در این مکان به خاک سپرده شد. از قدیمی ترین موزه های شهر بوده و یادگاری از دوره زنده است.

 

عمارتی چشمگیر درون خود داشته و در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. باغ حکومتی، باغ شاهزاده و آرامگاه وکیل و باغ موزه از دیگر نام‌های باغ نظر شیراز است.

 

عمارت کلاه فرنگی که از نظر تزیینات شاهکاری در دوران خود بود در باغ حضور دارد. کوشک یا عمارت کلاه فرنگی، عمارتی است در فضای باز و مشجر که از همه طرف به باغ محدود می شود.

 

شیراز گردهای عزیز

برای سفر ارزان و راحت به شهر شیراز و تماشای جاذبه های تاریخی این دیار خاطره انگیز و پرشکوه ایرانیان، برنامه سفر نیاز دارید.

 

برای تهیه بلیط شیراز و بررسی مداوم نرخ‌های مختلف به مقصد مورد نظر در بازه‌های زمانی گوناگون به لینک https://safarmarket.com/flights/shiraz سر بزنید.

 

سفرمارکت این امکان را برای شما فراهم کرده تا بی‌نیاز به مراجعه به پرتال‌های مختلف شوید.