وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چطور کافی شاپ بزنیم؟

چطور کافی شاپ بزنیم؟

چطور کافی شاپ بزنیم؟

 

با توجه به تمایل بسیاری از مردم به گذراندن وقت در کافی شاپ‌ها ممکن است این فکر به ذهنتان خطور کرده باشد که یک کافی شاپ تاسیس کنید.

 

البته این فکر خام ممکن است در زمان پرداخت هزینه زیاد برای یک کافی یا یک بشقاب پاستا بیشتر شما را به این تصمیم ترغیب کند.

 

اما بد نیست بدانید که گرچه در نگاه اول سوددهی این شغل می‌تواند شما را به تمام آرزوهایتان برساند، اما در عمل دردسرهای بسیاری پیش روی شماست.

 

روزانه میلیون‌ها آدم به فکر راه‌اندازی کافی شاپ، رستوران و انواع و اقسام بوتیک‌ها می‌افتند، اما تنها درصد پایینی از آن‌ها کمر همت به تاسیس می‌بندند.

 

اگر شما نیز برای این انتخاب مصمم هستید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا نیازهای اولیه این شغل را بدانید و قبل از هرگونه هزینه تمام جوانب را بسنجید.

 

ما در ادامه این مقاله به نیازهای پایه برای شروع این کسب و کار اشاره کرده‌ایم، اما خاطرنشان کنیم که این چند نکته برای چنین انتخابی کافی نیست و شما باید حتما با چندین خبره مشورت کنید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 

چطور کافی شاپ بزنیم؟

 

یک حقیقت غیرقابل انکار

قصد ما تضعیف تصمیم شما نیست، اما بد نیست بدانید که با گسترش علاقه‌مندی به گذراندن وقت در کافی شاپ‌ها تعداد افرادی که وارد این شغل شده‌اند در حال افزایش است.

 

بنابراین شما با  تعداد زیادی از افراد در رقابت هستید و این به این معناست که باید برای رشد و پیشرفت، بهتر از آن‌ها عمل کنید.

 

بنابراین اگر تنها می‌خواهید یک کافی شاپ برای سرور یک قهوه معمولی بزنید بهتر است وقت خود را هدر ندهید، چون آدم‌ها در کنار طعم قهوه به ظاهر و المان‌های دیگری نیز اهمیت می‌دهند.

 

شما باید انتخاب کنید که به قله برسید وگرنه در دامنه این کوه افراد زیادی در حال کسب درآمد هستند.

 

به فکر یک پیشنهاد منحصر به فرد باشید

توجه کنید که هر کافی شاپ شلوغی که در سطح شهر می‌بینید دارای یک ویژگی منحصر به فرد است.

 

برخی برای کافه و برخی برای یک بشقاب سبزیجات حاضرند از آن سر شهر کیلومترها راه طی کنند تا لحظه‌ای در کافی شاپ شما بنشینند.

 

بنابراین بهتر است در دست‌کم یک آیتم در منوی خود خبره باشید. این یک هوش تجاری است که باید به خوبی آن را بشناسید و به کار بندید.

 

به فکر یک پیشنهاد منحصر به فرد باشید

 

شناخت نیاز مشتریان

نکته بعدی شناخت نیاز مشتریان است، به چه معنا؟ یعنی شما با توجه به منطقه‌ای که در آن کافی شاپ خود را تاسیس کردید، آب و هوا، نوع دسترسی و ساعت بازگشایی را در نظر بگیرید.

 

برای مثال در منطقه‌ای که شب‌های سوت و کور دارد یا در جایی که آب و هوای بسیار گرم و یا بسیار سرد دارد راه اندازی کافه می‌تواند بسیار پر ریسک باشد.

 

بهتر است فضای کافه خود را با توجه به سلیقه مشتریان خود انتخاب کنید. یک کافی شاپ سنتی در مدرن‌ترین خیابان شهر می‌تواند راه رفتن بر لبه تیغ باشد.

 

شاید شما مشتریان خاص خود را داشته باشید، اما باید به جذب مشتریان جدید نیز فکر کنید.

 

علاوه بر این ایجاد خدمات مثل سرویس‌دهی رایگان، ایجاد منوی هیجان‌انگیز و یا دسترسی به اینترنت پرسرعت می‌تواند نیاز مشتریان شما را به خوبی برطرف کند.

 

شناخت قهوه‌ها

همه ما کافی شاپ را با سرو قهوه می‌شناسیم. بنابراین تبحر در درست کردن انواع قهوه می‌تواند برگ برنده شما باشد.

 

شما با شناخت این حوزه می‌توانید به‌سرعت در منطقه شناخته شوید.

 

دکوراسیون کافی شاپ، نقطه آغاز جذب مشتری

عناصر داخلی، رنگ دیوارها، شکل و نوع میزها و صندلی‌ها، میزان نورپردازی و صدای فضا، نکات مهمی در جذب نوع کاراکتر مشتریان شما هستند.

 

می‌دانید که هدف کافه مانند هر کسب و کار دیگری این است که سودش را به بیشترین حد ممکن برساند. پس مشتری برای کاقه‌ها خیلی مهم هستد.

 

تجربه استفاده از کافه بسیار مهم است  و برای برگشت مشتری تاثیر زیادی دارد.

 

برای اینکه نکات دکوراسیون کافه کوچک را بدانید توصیه من این است که مقاله کامل آن را در بلاگ پیندو بخوانید.

 

تحقیق راجع به رقبا

پیشنهاد می‌کنیم در هر شغل یکه قدم می‌گذارید رقبا را فراموش نکنید. در واقع تحقیق درباره عملکرد آن‌ها می‌تواند شما را به سمت پیشرفت هدایت کند.

 

همچنین این شناخت می‌تواند از بروز اشتباهاتی که آن‌ها انجام داده‌اند جلوگیری کند.

 

شما می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید و ایده خود را به ایده آن‌ها اضافه کنید.

 

بنابراین با یک سرچ ساده می‌توانید مسیر خود را روشن‌تر کنید.

 

به فکر تامین کننده خوب باشید

به خوبی می‌دانید که برای داشتن یک کافی شاپ معروف نیازمند مواد اولیه باکیفیت هستید.

 

بهتر است خساست را کنار بگذارید و با سود کم مشتری زیادی را به سمت خود بکشانید.

 

اگر از ابتدای کار بخواهید در مواد اولیه صرفه‌جویی کنید مشتری باهوش به خوبی می‌تواند دست شما را بخوانید و اولین دیدار را به آخرین دیدار تبدیل کند.

 

علاوه بر این تامین کننده‌ای که شما را برای تامین مواد اولیه منتظر می‌گذارند باعث می‌شوند که هر بار برای گرفتن سفارش گردن کج کنید و به مشتری بگویید که امروز فلان چیز را در منو نداریم.

 

نبود غذا یا قوه خاص شما را به یک کافی شاپ معمولی تبدیل خواهد کرد. مشتری باید بداند که هر بار به کافی شاپ شما قدم می‌گذارد هرآنچه را بخواهد می‌تواند سفارش دهد.

 

به فکر تهیه تجهیزات باشید

اگر این اولین گام شغلی شما است پیشنهاد می‌کنیم تجهیزات کافی شاپ را به صورت دسته دوم تهیه کنید، البته دسته دومی که نیازمند تعمیر نباشد.

 

ممکن است تهیه لوازم  کافه مخصوص وسایل آشپزخانه در وهله اول گران و پرهزینه باشد.

 

در خرید این تجهیزات به صورت دست دوم دقت زیادی داشته باشید تا با تعمیر مداوم هزینه جنس نو را برای جنس دست دوم هدر ندهید.

 

انتخاب کارکنان حرفه و آموزش به آن‌ها

 

انتخاب کارکنان حرفه و آموزش به آن‌ها

تمام نکاتی که بیان شد در صورت داشتن یک سرآشپز ماهر امکان موفقیت دارد. علاوه بر این فرد، شما باید افرادی را نیز برای خدمات استخدام کنید.

 

در همین ابتدای باید متذکر شویم که شما بدون نیروی کارتان معنا پیدا نمی‌کنید، در واقع سرمایه اصلی شما نیروی کار است.

 

تلاش کنید از بهترین افراد استفاده کنید و برای آموزش آن‌ها نیز سرمایه‌گذاری کنید تا به بهترین کافی شاپ سطح شهر تبدیل شوید.

 

یادداشت پایانی

به خاطر داشته باشید برای شروع یک کار باید با افراد حرفه‌ای مشورت کنید، با افرادی که قرار است مکانی را به شما اجاره دهند یا بفروشند، افرادی که قرار است در حین کار با شما همکاری کنند، تامین کنندگان مواد اولیه و غیره.

 

بدون مشورت این افراد ممکن است به سرعت در این شغل عقب‌نشینی کنید بنابراین سعی کنید در تمام مراحل کار و به طور مداوم از آن‌ها مشورت بگیرید.

 

سایت پیندو می‌تواند گزینه مناسبی برای کسب اطلاعات پیرامون این شغل و همچنین خرید وسایل و ملزومات رستوران و کافه مورد نیاز باشد. همچنین می‌توانید اپلیکیشن پیندو رو از دو آدرس زیر دانلود کنید.

 

دانلود از کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/ir.pindo.fletcher

دانلود از گوگل پلی: https://play.google.com/store/apps/details?id=ir.pindo.fletcher&hl=fa&gl=US