وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه در زمستان و سرما از پوست خود مراقبت کنیم؟ ❤️

چگونه در زمستان و سرما از پوست خود مراقبت کنیم؟ ❤️

چگونه در زمستان و سرما از پوست خود مراقبت کنیم؟ ❤️

 

از دلایل اصلی خشکی پوست، هوای سرد و ناملایم است که می تواند به پوست ما آسیب های ناراحت کننده و دردناکی برساند که در این صورت باید به بهترین دکتر پوست در تهران مراجعه کنیم.

 

خشکی و برودت هوای سرد و زمستانی باعث کاهش رطوبت موجود در پوست می شود. پس مراقبت کردن از پوست در فصل های سرد پاییز و زمستان نیازمند مراقبت های ویژه و مهمی است.

 

چگونه در زمستان و سرما از پوست خود مراقبت کنیم؟ ❤️

 

اگر به دنبال پاسخ سوالات که چگونه در زمستان و سرما از پوست خود مراقبت کنیم؟ هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و از مطالب مفیدی که برای شما شرح داده ایم استفاده کنید.

 

چرا هوای سرد پوست ما را خشک می کند؟

تغییر کردن هوای گرم تابستان به دمای خنک زمستان برای خیلی از ما لذت بخش است. اما باید توجه داشته باشید که با نزدیک شدن به زمستان و هوای سرد نکات و تغییرات مراقبتی از سلامت خود را رعایت کنید.

 

سردی هوا، استفاده از سیستم‌ های گرمایشی، افزایش ورزش باد و رطوبت کم، همه این ها باعث از بین رفتن رطوبت پوست می شود و اگر شما پوست خود را مرطوب نکنید و در طول شبانه روز آب کافی میل نکنید، باعث ایجاد ترک های پوستی و صورتی بی روح، خشک می شوید که در این صورت باید به بهترین متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

 

نکته بسیار مهم برای داشتن پوست و موی سالم در زمستان

شما عزیزان باید در فصل زمستان، مثل فصل تابستان که هوا گرم است به مراقبت از بدن خود با ورزش کردن و آبرسانی به بدن خود اهمیت دهید.

 

در فصل تابستان، ما زمان زیادی را در بیرون از خانه سپری می کنیم و از طریق تابش نور خورشید ویتامین D را جذب پوست و بدن خود می کنیم.

 

همچنین بخاطر هوای گرم فعالیت بیشتری داریم و در نتیجه آب بیشتری می نوشیم. اما با آمدن زمستان به نظر می رسد که ما در خواب زمستانی فرو می‌رویم و نیاز ما به آب نیز کمتر می‌شود.

 

پس برای پیشگیری از خشکی پوست و دیگر مشکلات پوستی لازم است ورزش خود را ادامه دهید، نوشیدن آب را نیز فراموش نکنید.

 

نکته بسیار مهم برای داشتن پوست و موی سالم در زمستان

 

چگونه در زمستان و سرما از پوست خود مراقبت کنیم؟

 

تغذیه سالم و مناسب

تغذیه سالم و درست نقش خیلی مهمی در حفظ سلامت پوست و مو و همچنین افزایش سطح رطوبت در روز های سرد را در بدن ما دارد. تغذیه صحیح نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی پوست و افزایش سطح رطوبت پوست در روزهای سرد زمستانی را دارد.

 

از این رو، در رژیم غذایی خود از موادی استفاده کنید که حاوی ویتامین A، E و C هستند. مصرف ماهی و یا روغن تخم کتان، به دلیل این که اسید های چرب امگا3 و امگا6 را به همراه دارند، برای افرادی که دارای پوست بسیار خشک هستند، بسیار مفید است و بهتر است برای داشتن تغذیه مناسب به بهترین دکتر تغذیه در تهران مراجعه کنید.

 

پوست خود را را زیاد نشویید

برای مراقبت از پوست و جلوگیری از خشک شدن آن٬ دست و صورت را کمتر و به اندازه متعادل با آب و صابون بشویید.

 

اما اگر به دلیل وجود ویروس نگران این هستید که اگر کم تر دست های خود را بشوید میکروب و ویروس وارد بدن شما می شود، در این صورت حتما برای مراقبت از پوست از صابون‎ های ملایم با pH پایین یا صابون‌ های کرمی استفاده کنید که 25 درصد چربی دارند.

 

فراموش نکنید که حتما بعد از هربار شستشو دست و صورت خود را با کرم های متناسب با پوستتان چرب کنید.

 

همچنین می توانید برای مراقبت از پوست خود در فصل های پاییز و زمستان که هوا سرد است هنگام خروج از منزل از دستکش مناسب استفاده کنید تا دست ها کمتر در برابر آلودگی محیطی و سردی قرار بگیرد و دیگر نیاز نباشد که دفعاتی بیشتری دست های خود را بشوید و به پوست خود آسیب وارد کنید.

 

از خوردن برخی مواد غذایی خودداری کنید

بهتر است برای مراقبت بهتر پوست در هوای سرد پاییز و زمستان، از خوردن غذا های تند و از جمله الکل خود داری کنید.

 

همچنین مصرف نوشیدنی هایی که دارای کافئین هستند مثل قهوه را کمتر کنید چون کافئین باعث کاهش آب بدن و در نتیجه خشکی پوست می شود

 

استفاده مرتب از مرطوب کننده ها

برای جلوگیری از خشکی پوست در فصل زمستان، مرطوب کردن آن به صورت مرتب یک امر ضروری و واجب است. به دلیل اینکه وقتی رطوبت محیط کم شود رطوبت پوست ما هم کم می شود.

 

در این شرایط، پوست ما نیازمند پوشش بهتری است و کرم های مرطوب کننده بهترین راه حل می باشند. برای انتخاب نوع کرم مرطوب کننده ابتدا باید به نوع پوست خودت دقت کنید که چرب است و یا خشک.

 

استفاده از کرم های ضد آفتاب

با وجود اینکه شدت تابش نور آفتاب در فصل زمستان نسبت به شدت تابش نور خورشید در دیگر فصل های سال کم تر است، اما امکان آسیب پذیری پوست در این فصل هم وجود دارد.

 

بنابراین بهتر است در روزهای زمستانی به ویژه در روزهای برفی از کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست خود استفاده کنید.

 

استفاده از دستگاه بخور

از دیگر راه های مرطوب کردن پوست در فصل سرد زمستان استفاده کردن از دستگاه بخور است. دستگاه بخور به گونه است که با مرطوب کردن دمای اتاق می تواند کمک زیادی به رطوبت رسانی به پوست کند و از خشک شدن پوست در هوای سرد جلوگیری کند.

 

دستگاه بخور علاوه بر اینکه تاثیر زیادی بر سلامت پوست دارد، می توان به تاثیر آن به سلامت فرد هم اشاره کرد. به این صورت که دستگاه بخور با افزایش رطوبت محیط مسیر حلق و بینی افراد را مرطوب می کند که این عمل مانع از سرما خوردن در فصول سرد سال می شود.

 

چگونه در زمستان و سرما از پوست خود مراقبت کنیم؟

 

کلام آخر

هوای سرد زمستان و پاییز باعث خشکی پوست مخصوصا پوست دست و صورت ما می شود. بهتر است برای حفظ رطوبت پوست و تامین سلامتی آن در فصل زمستان، از مرطوب کننده های مناسب و ضد آفتاب و همچنین ویتامین های لازم استفاده کنید.

 

ما در این مقاله برای شما عزیزان مطالب و نکات مهمی، در رابطه با اینکه چگونه در فصل زمستان از پوست خود مراقبت کنیم را شرح داده ایم.

 

امیدوار هستیم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و در صورت وجود هرگونه انتقاد و پیشنهاد می توانید آن را در سایت پزشکا و یا (pezeshka.net) با ما به اشتراک بگذارید.