وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا کتاب بر باد رفته یک رمان خواندنی است؟

چرا کتاب بر باد رفته یک رمان خواندنی است؟

چرا کتاب بر باد رفته یک رمان خواندنی است؟

 

کتاب بر باد رفته با نام اصلی Gone with the Wind در سال ۱۹۳۶ به قلم مارگارت میچل، نویسنده آمریکایی، نوشته شده است.

 

«بر باد رفته رفته» از آن گروه کتاب‌های معروف است که حتی اگر خودمان آن را نخوانده باشیم حتما اسمش به گوشمان خورده است و یا فیلمش را دیده‌ایم و نام شخصیت‌هایش نیز برایمان آشناست.

 

اسکارلت. نامی که شاید در میان نام‌ دخترهای ادبیات به زیبایی بدرخشد و به محض شنیدنش ما را یاد شخصیت دوست‌داشتنی اسکارلت در کتاب «بر باد رفته» بیندازد.

 

چرا کتاب بر باد رفته یک رمان خواندنی است؟

 

داستان رمان بر باد رفته مثل هزار و یک رمان دیگر از دل یک عاشقانه بیرون می‌آید. اسکارلت اوهارا، شخصیت محبوب و معروف داستان که در ابتدای داستان سن زیادی ندارد و جوان بی‌تجربه‌ای است دل می‌بازد به کسی به نام اشلی که با دختر دیگری ازدواج می‌کند.

 

می‌شود گفت که اسکارلت چنان دچار اشلی شده که از آدم‌های دیگری که در اطرافش قرار دارند بی‌ خبر است و به آن‌ها التفاتی ندارد.

 

رت، پسری که اهل ماجراجویی است و آرام آرام با توجه به شرایطی که پیش می‌آید به اسکارلت نزدیک می‌شود یکی از همان آدم‌هایی است که پیشتر گفتیم توجه اسکارلت نصیبشان نمی‌شود.

 

داستان حدودا در دههٔ میان ۱۸ و ۲۸ سالگی اسکارلت پیش می‌رود که در خلال این داستان‌های عاشقانه با حوادث جنگ جهانی نیز روبه‌رو می‌شویم.

 

جنگی که در نهایت پای شخصیت‌های داستان نیز در آن گیر می‌کند و رت سعی می‌کند از دل آن چیزی را به نفع خود بیرون بکشد و امتیازی از آن کسب کند.

 

در کتاب «بر باد رفته»، شخصیت‌ها با توجه به اتفاق‌هایی که برایشان رخ می‌دهد و حوادثی که تجربه می‌کنند دچار تغییر و تحولاتی در رفتارشان می‌شوند و این تحولات نیز تاثیر مستقیمی بر روی تصمیم‌های آن‌ها می‌گذارد.

 

در خلال همین اتفاقات است که اسکارلت و رت رفته رفته به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند، اگرچه اسکارلت همچنان در فکر اشلی مانده است. اما این می‌تواند نشانه‌ای باشد برای رفتارهای آینده‌ی اسکارلت.

 

«بر باد رفته» کتابی است پر از احساس و تمامی این عواطف چنان زیبا و لطیف به رشتهٔ کلام درآمده‌اند که تقریبا محال است کسی داستان را بخواند و با تک تک کلماتش احساس همذات‌پنداری نکند.

 

این کتاب در سایت گودریدز رتبه ۴ از ۵ را از طرف کاربران کسب کرده است. نویسنده‌ این کتاب همچنین در سال ۱۹۳۷ برنده‌ جایزه‌ پولیتزر می‌شود.

 

مارگارت میچل، خبرنگار و نویسنده آمریکایی و همچنین نویسنده رمان «بر باد رفته» فقط و فقط یک کتاب نوشته است اما همین یک کتاب به زبان‌های زیادی ترجمه شده و در سراسر دنیا در میان کتاب‌های پرفروش و محبوب قرار دارد و جدای از این‌ها برنده جایزه پولیتزر نیز بوده است.

 

سال‌ها بعد از مرگ او بود که تعداد اندکی از نوشته‌‎های دوران نوجوانی‌اش به همراه یک رمان نسبتا کوتاهی که در همان دوران نوشته بود به چاپ رسید.

 

جا دارد اشاره کنیم که مارگارت میچل در این رمان به احوالات مردم جنوب آمریکا در خلال جنگ داخلی نیز می‌پردازد و با چشمی تیزبین آنچه در آن دوران رخ داده است را روایت می‌کند.

 

برای خرید کتاب به سایت bennubook.com مراجعه کنید.