وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کلم قمری همراه با خواص آن

کلم قمری همراه با خواص آن

به گزارش ایران ناز  طبق تحقیق برترین های جهان شاید باورتان نشود که کلم خیلی از عفونت ها و بیماری ها را از بین می برد و حتی یک مرهم مناسب برای زخم ها محسوب می شود. زمانی که آب کلم و یا خود کلم را نوش جان می کنید و یا از آن مرهمی برای زخم ها می سازید

 

به طبیعی ترین شکل ممکن به سلامتی تان خدمت کرده اید. کلم با یبوست، زخم معده، آرتروز، برونشیت، سرطان و غیره مقابله می کند. برای آشنایی بیشتر با این ماده ی غذایی درمانگر با ما همراه باشید.نام علمی کلم قمری : Brassica oleracea var. gongylodesدر این گیاه ساقه هوایی آن كه ضخیم می شود

 

مورد تغذیه قرار می گیرد. در بعضی از كشورها نیز از برگ آن استفاده می كنند. كلم قمری به رنگهای سفید، آبی و بنفش دیده می شود. طول دوره رویش این گیاه بسیار كوتاه است و به عبارت دیگر مدت كمی زمین را اشغال می كند و از این نظر می توان این گیاه را به راحتی در تناوب زراعی قرار داد.

 

کلم قمری همراه با خواص آن

 

ارزش غذایی کلم قمری :

 

ارزش غذایی کلم قمری ارزش غذایی آن تقریباً شبیه كلم گل است. مقدار ویتامین برگها بیش از ساقه آن است.«کلم سنگ» مانع گرفتگي رگ هاي خون مي شودکلم سنگ، گياهي متعلق به خانواده کلم، بومي کشور بلژيک است. اين گياه که در تمامي سال

 

کشت مي شود، ارزش غذايي بالايي دارد و سرشار از ويتامين C، A فيبر و فوليک اسيد است.* کلم سنگ با تقويت سيستم دفاعي بدن، عملکرد قلب و مويرگ ها را بهبود مي بخشد و از گرفتگي رگ ها جلوگيري مي کند و علائم آسم را کاهش مي دهد.

 

* يکي از ويژگي هاي مهم اين گياه کاهش خطر بروز انواع مختلف سرطان از جمله ريه، روده بزرگ، پروستات و سينه است.* رژيم غذايي سرشار از آن مانع سکته و آب مرواريد مي شود و خطر بروز بيماري ام اس، فشار خون بالا و ديابت را نيز کاهش مي دهد.

 

کلم قمری همراه با خواص آن

 

* در هر نوع کلم، نوعي ريزمغذي به هنگام جويده و يا خرد شدن آزاد مي شود. اين ماده کبد را تحريک مي کند تا آنزيم هاي موجود در موادشيميايي سرطان زا سم زدايي شود.* خوردن ۳ يا ۵ بار کلم سنگ يا هر نوع کلم در هفته، خطر ابتلا به سرطان را ۶۰ درصد کاهش مي دهد.

 

* ويتامين C موجود در آن براي توليد کلاژن مفيد براي پوست، بافت هاي پيوندي، تاندون، غضروف و تقويت سيستم دفاعي بدن لازم است.* فوليک اسيد موجود در آن از بيماري هاي متعدد مادرزادی پيشگيری می کند.* فرد را در برابر بيماري هاي التهابي مانند آرتروز محافظت مي کند.

 

* اين گياه را که سرشار از پروتئين است مي توان جايگزين گوشت کرد.* ويتامين A موجود در آن براي تقويت بينايي موثر است.* کلم سنگ که غني از فيبر است به عملکرد سيستم گوارشي کمک مي کند و مانع يبوست می شود.* مصرف آن به افرادي که قصد کاهش وزن دارند توصيه شده است.