وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با فرزندتان درباره بلوغ صحبت کنید

با فرزندتان درباره بلوغ صحبت کنید
یکی از مراحل مهم دوران نوجوانی، بلوغ، نحوه برخورد با آن و پذیرش آن است. پدر و مادرها وظیفه دارند قبل از بلوغ فرزندشان، به او در مورد این مرحله آموزش دهند و بعد از بلوغ هم مسوولیت آموزش بهداشت فرزندشان را به عهده بگیرند.

بهتر است پدرها، پسران خود را و مادرها، دختران خود را در مورد این مسایل آگاه کنند. اما اگر بلد نیستید یا حوصله ندارید یا عصبانی هستید، می‌توانید این کار را انجام ندهید. در فرهنگ ما بچه‌ها با خاله، عمو یا دایی‌شان راحت هستند. می‌توانید از آنها کمک بگیرید یا اینکه از پزشکان و مشاوران کمک بخواهید.

پدر و مادرها باید با شروع علایم بلوغ اطلاعات لازم را به آرامی و با مهربانی به فرزندشان بدهند و به آنها خبر بدهند که بلوغ اتفاق خوب و مبارکی است.

نحوه صحبت کردن با بچه‌ها خیلی مهم است و باید طوری با آنها صحبت کرد که نترسند و بدشان نیاید. سعی کنید لبخندی به لب داشته باشید و با عصبانیت و تحکم با آنها صحبت نکنید.

احساس روز اول شروع بلوغ خیلی مهم است و تا آخر عمر با افراد باقی می‎‌ماند و ممکن است باعث شود آنها از زن بودن یا مرد بودنشان احساس خوبی داشته یا نداشته باشند. برای اینکه این دوران به خوبی طی شود، برای فرزند تازه‌بالغ‌تان جشن بگیرید و به او هدیه‌ای ماندگار بدهید تا وقتی بزرگ شد، بداند چه پدر و مادر نازنینی داشته است.

یک میهمانی ترتیب بدهید و دوستان و اقوام را دعوت کنید. لازم نیست به میهمان‌ها چیزی بگویید ولی به فرزندتان بگویید که این میهمانی را به خاطر او برگزار کرده‌اید.

به هرحال، این مرحله را جدی بگیرید تا در آینده فرزندتان بتواند نقش مهمی در زندگی خود داشته باشد.