وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف دایناسوری با 15 شاخ

کشف دایناسوری با 15 شاخ
گروهی از دیرینه شناسان آمریکایی گونه ای دایناسور را در آمریکای شمالی کشف کردند که در مجموع 15 شاخ بر روی سر، بالای چشمها و روی بینی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دایناسور را که Kosmoceratops نام دارد محققان موزه تاریخ طبیعی یوتاه در منطقه ای به نام "میرات تاریخ طبیعی بزرگ Staircase-Escalante " به وسعت 770 هزار هکتار واقع در جنوب یوتاه کشف کردند.

اسکات سامپسون سرپرست این تیم تحقیقاتی در این خصوص توضیح داد: "این یکی از مهمترین و با ارزشترین یافته های ما در سالهای اخیر است. ما برای کشف این فسیلها مسافتهای بسیاری را پیمودیم و برای استخراج آنها از خاک از هلیکوپتر استفاده کردیم."

براساس گزارش تلگراف، این دایناسور که از خویشاوندان دایناسور شاخدار معروف Triceratops است یک گونه دایناسور گیاهخوار ساکن آمریکای شمالی بوده که در دوره کرتاسه متاخر بین 100 تا 65 میلیون سال قبل زندگی می کرده است.

Kosmoceratops در مجموع 15 شاخ داشته که یک شاخ بالای هر یک از چشمها، یک شاخ روی بینی، یک شاخ روی هر یک از گونه ها و بقیه شاخها در بخش جلویی جمجمه آن گسترده شده بودند.

در دوره کرتاسه متاخر، آب و هوای آمریکای شمالی شبیه به آب و هوای مدیترانه گرم و شرجی بوده است و این قاره به دو بخش "غربی و شرقی تقسیم می شده است. این دایناسورهای 15 شاخ در بخش غربی ساکن بودند.