وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درگیری نماینده مجلس با نماینده آموزش و پرورش

درگیری نماینده مجلس با نماینده آموزش و پرورش
اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه علنی امروز مجلس، باعث دعوا و دیگری لفظی میان یكی از نمایندگان مجلس و یكی از نمایندگان ادوار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، هنگام خروج نمایندگان از صحن علنی مجلس، قاسم محمدی نماینده اردبیل با یكی از نمایندگان ادوار مجلس كه از طرفداران وزیر فعلی آموزش و پرورش است، درگیری لفظی پیدا كرد.
پس ازاین درگیری یونس اسدی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینكه محور مهم استیضاح حاجی‌بابایی، سوء مدیریت در آموزش‌و پرورش است، اظهار داشت: از جمله موارد سوء مدیریت مذكور سه برابر اعلام شدن ظرفیت استخدامی معلمان است تا از این فرصت سوء استفاده شود. در همین زمینه حتی به افرادی سكه داده شده تا فردی را جایگزین فرد دیگر كند.
وی با تاكید بر اینكه ما در دفاع حقوق ملت ایستاده‌ایم و استیضاح وزیر آموزش و پرورش، دفاع از حقوق ملت است؛ افزود: بدنه آموزش و پرورش حاجی‌بابایی را قبول ندارد. ما نیز بر اساس اینكه وی همكار ما بود به او اعتماد كردیم. ولی وی برنامه‌هایش را تاكنون اجرا نكرده است.
نماینده مشكین شهر با انتقاد از برگزاری مراسم افطار برای معلمان در ماه رمضان و جمع كردن آنها از سراسر كشور برای خوردن سه هزار تومان افطاری، تصریح كرد: نمی‌خواهم موضوع را سیاسی كنم، ولی مدیران مدارس حتی مبلغ پرداخت قبض برق هم ندارند و سرانه دانش آموزان نیز كم است. به جای برگزاری مراسم افطاری باید گرفتاری معلمان را برطرف كرد.
عضو فراكسیون فرهنگیان مجلس با انتقاد از اطاق فكر حاجی‌بابایی، تصریح كرد: نمی‌توان با آزمون و خطا و براساس سلیقه آموزش و پرورش را اداره كرد.
این نماینده در پاسخ به سوال یكی از خبرنگار مبنی بر اینكه آیا استیضاح وزیر آموزش و پرورش در برهه زمانی فعلی به این وزارتخانه آسیب نمی‌زند؟، گفت: مطمئنا نمایندگان تشخیص می‌دهند كه طرح این استیضاح در زمان فعلی به آموزش و پرورش ضربه می‌زند یا خیر. اتفاقا ما معتقدیم كه وزیر آموزش و پرورش این آسیب را وارد می‌كند.
اسدی اظهار داشت: نمی‌خواهم جلوی دوربین بگویم كه در مدارس ما چه اتفاقی می‌افتد.
وی با یادآوری اینكه جلسات زیادی با حاجی بابایی برگزار كردیم، گفت: متاسفانه وی این انتقاد اساسی را نپذیرفت.
وی در پاسخ به اینكه ممكن است رفتارهای حاجی‌بابایی ناشی از سیاست‌های دولت باشد، تصریح كرد: اگر شرایط هیات دولت این گونه باشد، وزیر نباید مسوولیت بپذیرد.
در ادامه قاسم محمدی كه دقایق قبل با یكی از نمایندگان ادوار درگیری پیدا كرده بود در گفت‌وگو باخبرنگاران با تاكید بر حق استیضاح وزیران توسط نمایندگان به شكایات و تجمعات معلمان پرداخت و آن را باعث خدشه دار شدن حیثیت نظام دانست و اظهار داشت: اكثریت كسانی كه طرح استیضاح را امضا كردند، از معلمان و اهالی تعلیم و تربیت و نخبگان هستند.
وی با انتقاد از نحوه برگزاری آزمون استخدامی معلمان و ‌پذیرش تعداد زیادی از افراد در آن افزود: این نوع آزمون، مشكلات امنیتی و اجتماعی ایجاد می‌كند. البته براساس اطلاعات رسیده، پس از آنكه در استان‌ها گروه‌هایی در این آزمون اعمال نظر كردند، وقتی این موضوع به اطلاع نمایندگان رسید تجدید نظرهایی شد.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از هیات رئیسه مجلس برای احترام به اراده نمایندگان و اعلام وصول استیضاح تشكر كرد و گفت: فردی كه با وی درگیر شدم، نمایندگان و مساله استیضاح را تمسخر كرد. در حالی كه این نمایندگان بسیجی و رزمنده هستند و متاسفم كه شرایط به گونه‌ای شده كه هر كسی از در وارد می‌شود به شان نمایندگان توهین می‌كند. در حالی كه استیضاح حق نمایندگان است.
گفتنی است فردی كه با نماینده اردبیل درگیر شد، فردی به نام سیدزاده از نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بوده كه گویا در حال حاضر پستی در وزارت آموزش و پرورش دارد. این درگیری لفظی دو نفر با وساطت نمایندگان دیگر خاتمه یافت. محمدی در میان این دعوا یكی دوبار فریاد زد: وای به روز نمایندگان كه اقتدارشان آنقدر پایین آمده كه یك كارمند دون پایه آموزش و پرورش نیز به آنها اهانت می‌كند.