وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تقویت حافظه با غذاها

عملكرد مغز و حافظه با افزایش سن، كُندتر می شود به همین دلیل تقویت قسمت هایی از مغز كه باعث بهبود سلامت آن می شوند مثل قدرت حافظه، مهم است.

یك راه برای تقویت حافظه، انتخاب دقیق مواد غذایی مفید در برنامه غذایی روزانه است.

 

1- غذاهای شور، خیلی شیرین و چرب را مصرف نكنید. این غذاها، به طور موقت، مقدار انرژی بدن را افزایش می دهند، ولی حالت بدن را خیلی تغییر می دهند و شما را بی حال و سست می كنند.

 

2- مكمل ویتامین های گروه B را مصرف كنید، مثل شربت ب – كمپلكس. این ویتامین ها باعث حفظ سلامت مغز و عملكرد صحیح آن می شوند.

 

تحقیقات دانشمندان نشان داده است، افرادی كه به طور منظم از غذاهای ناسالم و غیرمغذی استفاده می كنند، سرانجام دچار زوال مغز و فقدان قدرت حافظه می شوند.

 

3- مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B را مصرف كنید مثل گوشت، مرغ، ماهی، تخمه آفتابگردان، غلات و نان سبوس دار، جگر، جوانه گندم و جو.

 

4- مواد غذایی غنی از آنتی اكسیدان را به مقدار زیاد مصرف كنید. میوه ها و سبزیجات دارای آنتی اكسیدان های فراوانی هستند، مثل توت سفید، شاتوت، تمشك، توت فرنگی، آلو، آواكادو، پرتقال، انگور قرمز، سیب قرمز، آلبالو، گیلاس، اسفناج، كلم، فلفل دلمه ای قرمز، پیاز، سیر، چغندر و … .

 

5- مقدار وزن خود را در حد متعادل نگه دارید. مصرف متعادل مواد غذایی و داشتن فعالیت بدنی، علاوه بر حفظ سلامت كلی بدن، باعث حفظ سلامت مغز و حافظه می شوند.

 

6- با یك پزشك یا روانپزشك درباره كاهش قدرت حافظه ی خود مشورت كنید و از او درباره ی راه های بهبود سلامت مغز خود كمك بخواهید.

 

پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز