وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

3 وعده غذایی بهتر است یا 6 وعده؟

3 وعده غذایی بهتر است یا 6 وعده؟
بریرلی رایت در این باره می گوید: از آن جایی كه من كارشناس تغذیه و سردبیر مجله تغذیه " خوب بخوریید" (Eating Well ) هستم اغلب افرادی كه سعی در كاهش وزن دارند این سوال را از من می پرسند : كدام یك از راههای زیر در كاهش موثر تر است 6 وعده غذای كوچك بخورم یا اینكه 3 وعده غذای كامل؟
سوالی رایج در بین افراد تحت رژیم كه به دنبال  گرفتن یك پوئن بیشتر هستند .
نظر اكثر كارشناسان این است كه هر چند ساعت یك بار یك وعده غذای كوچك مصرف نمایید،  دلیل این حرف آن است كه با این كار اشتهایتان كنترل شده و هم چنین قند خون تان ثابت مانده – ثابت ماندن قند خون مانع از این می شود كه احساس گرسنگی به سراغ تان بیاید –  كه روند كاهش وزن را انجام پذیرتر می كند .
اما تحقیقی كه اخیراً در ژورنال چاقی (Obesity ) منتشر شده است می گوید  كه در روند كاهش وزن صرف چندین وعده غذایی كوچك خیلی موثرتر از صرف 3 وعده غذایی كامل نیست. افراد تحت رژیم – چه افراد دارای اضافه وزن و چه افراد چاق – در آن هنگام كه رژیم كم كالری خود را در 6 وعده پخش كنند و یا اینكه آن را بصورت 3 وعده صرف می نمایند خیلی در میزان اشتها و گرسنگی شان تفاوتی ایجاد نخواهد كرد .و این موضوع بیانگر آن است كه میزان غذا خیلی بیش از تعداد وعده های غذا اهمیت دارد.
 
اگر زیاد خوردن اغلب موجب پرخوری شما می گردد داشتن چندین وعده غذایی گفته شده موجب می شود كه در تمام طول روز دهانتان بجنبد و وعده های غذایی كمتری را امتحان كنید . اما اگر فردی هستید كه 3 وعده غذا می خورید اما در هر 3 وعده بسیار پرخوری می كنید باید آنچه شما انتخاب می كنید شامل فیبر و میوه جات ، سبزیجات ، غلات كامل و  مواد پروتئینی بدون چربی در وعده های غذایی و اسنكها باشد. چرا كه هر دو این گروهها تامین كننده انرژی شما تا وعده غذایی بعدی  است .           

متخصری درباره بریرلی (  Brierley Wright  ) سردبیر بخش تغذیه مجله خوب بخورید و  نویسنده مقاله
علاقه بریرلی به تغذیه و غذا در موقعیت وی به عنوان سردبیر بخش تغذیه مجله "خوب بخوریید" ( Eating Well ) بسیار موثر است .

 
وی مدرك كارشناسی ارشد خود در تغذیه را از مدرسه روش و علم تغذیه فرید من (Friedman School of Nutrition Science and Policy )  دانشگاه Tufts دریافت كرده است . به عنوان یك كارشناس رسمی تحصیلاتش را در دانشگاه ورمونت (University of Vermont ) تكمیل كرده است .