وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل آرایش های عجیب و غلیظ دختران

دلیل آرایش های عجیب و غلیظ دختران
به گزارش سرویس زنان جهان، حسین‌شاهی مدرس دانشگاه در مورد علت گرایش بیش از حد زنان به لوازم آرایش گفت: سیرت و ‌اخلاق خوب و مورد تأیید اسلام در خانواده‌ها كمتر مورد توجه قرار دارد؛ این امر خود به خود موجب می‌شود تا زیبایی‌های ظاهری در درجه اول اهمیت قرار گیرد در نتیجه فرزندان مخصوصاً دختران در سنین جوانی به دلیل اینكه علاقه دارند تا مورد توجه قرار گیرند، تلاش می‌كنند از طریق آرایش خود را نزد دیگران محبوب نشان دهند.
این مدرس دانشگاه از دیگر عوامل گرایش زنان و دختران به آرایش را تبلیغات زیاد رسانه‌ها و مطبوعات در این زمینه دانست و افزود: رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های غربی با معرفی لوازم آرایشی در تبلیغات خود، این نكته را به زنان تلقین مِی‌كنند كه با استفاده از این لوازم زیباتر به نظر می‌رسند؛ به همین دلیل افرادی كه بیشتر به زیبایی ظاهری توجه دارند فریب این تبلیغات را می‌خوردند.

کارشناسان معتقدند استفاده زیاد از لوازم آرایش نشانه دو ناهنجاری خودنمایشی و بدشكل‌پنداری است. در این نوع ناهنجاری، فرد با پوشیدن لباس‌های عجیب و استفاده غیر‌طبیعی از لوازم آرایش تلاش می‌كند تا توجه دیگران و بویژه جنس مخالف را به خود جلب كند؛ چنین افرادی باید تحت مشاوره و رفتاردرمانی قرار بگیرند.

ناهنجاری بدشكل‌پنداری، دومین نوع ناهنجاری روانی است؛ این ناهنجاری برای زنان و دخترانی مطرح می‌شود كه آرایش غلیظ دارند؛ این افراد تصور می‌كنند زشت‌تر از دیگران هستند و در این مقایسه غیر منطقی برای نجات خود از آرایش‌های غلیظ و خارج از اندازه استفاده می‌كنند.