وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رکورد‌شکنی فیلم همایون ارشادی در اسپانیا

رکورد‌شکنی فیلم همایون ارشادی در اسپانیا
درام تاریخی «آگورا» به کارگردانی الخاندرو آمنابار با بازی همایون ارشادی در اولین هفته نمایش در اسپانیا در 470 سینما 3/7 میلیون دلار فروخت.
فیلم انگلیسی‌زبان «آگورا» را استودیو فاکس قرن بیستم در اسپانیا اکران کرده و می‌گوید این فیلم حماسی بهترین افتتاحیه یک فیلم اسپانیایی در این کشور در دو سال اخیر را داشته است. «آگورا» اولین بار ماه مه پیش در جشنواره فیلم کن نمایش داده شد.
داستان این پروژه 70 میلیون دلاری در مصر باستان روی می‌دهد و نقش‌های اصلی فیلم را ریچل وایس و مکس مینگلا بازی می‌کنند. داستان درباره هیپاتیا، منجم و فیلسوف و ارتباط او با برده‌اش داووس است که باید بین عشق خود به بانویش و آزادی یک کدام را انتخاب کند. ارشادی در «آگورا» نقش شخصیتی به نام اسپاسیوس را بازی می‌کند. ارشادی سال 2007 نیز در فیلم «بادبادک‌باز» به کارگردانی مارک فورستر نقش‌آفرینی‌کرد. او بازیگر فیلم‌هایی چون «طعم گیلاس»، «درخت گلابی»، «مزاحم» و «رویای خیس» است.
 «آگورا» دومین فیلم آمنابار، فیلمساز اسپانیایی‌زاده شیلی پس از فیلم موفق «دیگران» با بازی نیکل کیدمن است که سال 2001 برنده هشت جایزه «گویا» معادل اسپانیایی اسکار شد. آمنابار 37 ساله سال 1997 با فیلم «چشمانت را باز کن» با بازی پنه لوپه کروز به شهرت رسیدو سال 2004 برای فیلم «دریای درون» با بازی خاویر باردم جایزه بزرگ هیأت داوران جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرد. «آگورا» در هفته اول اکران در رده پنجم بازار بین‌المللی قرار گرفت.
انیمیشن سه‌بعدی «بالا» تولید استودیوهای پیکسار و دیسنی با 21 میلیون دلار فروش در 3500 سینما در 25 کشور صدرنشین این بازار شد. مجموع فروش این فیلم 1/257 میلیون دلار شده است. «لعنتی‌های بی‌آبرو» کوئنتین تارانتینو هم در 3170 سینما در 50 کشور 5/8 میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه فیلم دوم در سطح بین‌المللی شد، مجموع فروش خود را به 7/154 میلیون دلار ‌رساند.
کمدی رومانتیک «حقیقت زشت» با بازی کاترین هیگل و جرارد باتلر با 9/7 میلیون دلار فروش در 2275 سینما در 63 کشور به کار خود پایان داد و فیلم سوم شد. انیمیشن «جی-فورس» تولید دیسنی در 2575 سینما در 21 کشور 8/7 میلیون دلار به دست آورد و به رده چهارم رفت.
در آمریکا کمدی «فرار زوج‌ها» با بازی وینس وان پرفروش‌ترین فیلم هفته شد و فیلم ترسناک «فعالیت فراهنجار» رکورد بیشترین فروش نمایش محدود را شکست. فیلم جدید وینس وان بر خلاف پیش‌بینی‌ها توانست در 3000 سینما 3/35 میلیون دلار به دست آورد و با کنار زدن کمدی ترسناک «زامبی‌لند» در رده نخست جدول قرار بگیرد.
 «فرار زوج‌ها» را پیتر بیلینگزلی کارگردانی کرد و جان فاورو، جیسن بیتمن و فیزون لاو دیگر بازیگران آن هستند. داستان درباره چهار زوج است که برای تعطیلات به تفریحگاهی در یک جزیره استوایی می‌روند. در حالی که یکی از این زوج‌ها در زندگی زناشویی مشکل دارند، زوج‌های دیگر نمی‌توانند درک کنند حضور در جلسات روان‌درمانی جزیره اختیاری نیست.
 «فرار زوج‌ها» با بودجه‌ای 70 میلیون دلاری ساخته شده است. «زامبی‌لند» به کارگردانی رابرت لوکتیک در هفته دوم اکران 39 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 15 میلیون دلار فروش در رده دوم قرار گرفت. مجموع فروش این پروژه 6/23 میلیون دلاری به 8/47 میلیون دلار رسیده است. انیمیشن «ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی» تولید استودیو سونی سومین فیلم پرفروش هفته شد. این فیلم در چهارمین هفته نمایش با 24 درصد کاهش 12 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را به 2/96 میلیون دلار رساند. «کوفته قلقلی» با بودجه‌ای 100 میلیون دلاری ساخته شده است.
نسخه‌های سه‌بعدی دو کارتون «داستان اسباب‌بازی» و «داستان‌ اسباب‌بازی 2» هم این هفته 6/7 میلیون دلار به دست آورد و ضمن اینکه در رده چهارم قرار گرفت، مجموع فروش خود را پس از دو هفته به 6/22 میلیون دلار رساند.
در این بین بازاریابی بسیار خوب استودیو پارامونت طرفداران فیلم‌های ترسناک را به سینماها کشاند و فیلم «فعالیت فراهنجار» را به یک پدیده واقعی تبدیل کرد. این فیلم بسیار کم‌هزینه توانست با 1/7 میلیون دلار فروش تنها در 160 سینما رده پنجم جدول را از آن خود کند. متوسط فروش «فعالیت فراهنجار» در هر سینما رقم حیرت‌انگیز 163/44 هزار دلار بود.
«فعالیت فراهنجار» به کارگردانی اورن پلی سه سال پیش با بودجه‌ای کمتر از 16 هزار دلار ساخته شد و در این مدت تنها در چند جشنواره فیلم‌های ترسناک نمایش داده شده است. این فیلم از 25 سپتامبر در 16 شهر در آمریکا در سانس‌‌های نیمه‌شب به نمایش درآمد و تاکنون حدود 3/8 میلیون دلار به دست آورده است.
میکا استوت و کتی فیدرستن در «فعالیت فراهنجار» نقش‌آفرینی می‌کنند و داستان درباره زوجی است که در خانه‌ای تسخیرشده زندگی می‌کنند. پس از نظرسنجی پارامونت از طرفداران درباره اکران گسترده این فیلم بیش از یک میلیون درخواست ثبت شد و به همین دلیل از هفته آینده به طور گسترده اکران می‌شود. رده ششم جدول فروش با 1/4 میلیون دلار از آن تریلر افسانه علمی «جایگزین‌ها» با بازی بروس ویلیس شد و فروش این فیلم پس از سه هفته به 6/32 میلیون دلار رسید.
فیلم کمدی «ابداع دروغگویی» ساخته ریکی جرویز و متیو رابینسن هم 52 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 3/3 میلیون دلار به رده هفتم رفت. کمدی Whip It ساخته درو باریمور با بازی الن پیج 8/2 میلیون دلار فروخت و فیلم هشتم شد. مستند «کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه» مایکل مور و بازسازی «شهرت» هم به ترتیب با 7/2 و 5/2 میلیون دلار در رده‌های نهم و دهم قرار گرفتند. 10 فیلم پرفروش هفته در مجموع 6/92 میلیون دلار به دست آوردند که 15 درصد بیشتر از هفته مشابه پارسال است.