وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ترسناك‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان!!

ترسناك‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان!!
به مناسبت نزدیك شدن پایان ماه نوامبر و جشن هالووین گاردین با نظرسنجی از منتقدان و كارشناسان سینما بهترین فیلم‌های ترسناك تاریخ هنر هفتم را معرفی كرده است.
 
در این فهرست فیلم «روانی» اثر «آلفرد هیچكاك» عنوان ترسناك ترین فیلم را به خود اختصاص داده است. این فیلم در سال 1992 در فهرست میراث فرهنگی آمریکا و در گنجینه شاهکارهای سینمایی هالیوود قرار گرفت.
 
«روانی» محصول سال 1960 نامزد چهار جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی بود که در جوایز سینمایی ادگار آلن پو بهترین فیلم جنایی شناخته شد و در جوایز گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر زن را برای «ژانت لی» به همراه آورد.
 
سایر فیلم‌های این فهرست به ترتیب عبارتند از:
«تنفر» اثر رومن پولانسكی ساخته سال 1965 كه شاید به نسبت آثار بعدی این كارگردان مانند «بچه رزمری» و «اجاره نشین»  كمتر وحشتناك بود اما تاثیرگذاری بیشتری داشت و باورپذیرتر جلوه كرد. تصور اینكه «ریدلی اسكات» بعد از ساختن «گلادیاتور» بتواند شاهكار دیگری بسازد كمی دشوار بود اما او پیش تر با فیلم «بیگانه» محصول سال 1979 نشان داده بود در ژانر ترسناك تبحر بسیاری دارد.
 
«جن گیر»  ساخته «ویلیام فریدكین»، به احتمال زیاد مشهورترین فیلم ترسناك تاریخ سینماست. این فیلم آنقدر موفق بود كه به یك چندگانه دنباله دار تبدیل شد. نظامی گری و بحران هویت، فیلم «شاینیگ» اثر «استنلی كوبریك» ساخته سال 1980 را به یكی از بهترین آثار این كارگردان و ترسناك ترین شان تبدیل كرده است. «جورج رومرو» همان خالق زامبی‌های وحشتناك است و فیلم «شب مردگان زنده»‌اش در سال 1968 با موفقیت چشمگیری مواجه شد.این فیلم یكی از بهترین نمونه‌های كلاسیك گونه وحشت در ژانر زامبی است. «كله پاك كن»(1977) یكی از تجربه‌های موفق «دیوید لینچ» است؛ اثر سوررئالیستی كه به یك رویا تبدیل می‌شود.
 
«آرواره ها» محصول سال 1975 و ساخته «استیون اسپیلبرگ» یكی ازمعدود فیلم‌های ترسناكی است كه تماشاگر را در آب تا سر حد مرگ می‌ترساند. «كابوس خیابان الم»  با كارگردانی «وس كراون» ساخته شده در سال 1984 در این فهرست رتبه نهم را از آن خود كرده است. «جان كارپنتر» اغلب به دلیل زیاده روی در نمایش صحنه‌های خشونت‌آمیز در «اسلشر»هایش مورد انتقاد قرار می‌گرفت اما «هالووین» ساخته سال 1978 به خوبی توانایی كارگردان را در ترساندن تماشاگر نمایش داد.