وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رابطه ی جالب بین اندازه صورت و پرخاشگری

رابطه ی جالب بین اندازه صورت و پرخاشگری
محققان دانشگاه براک با انجام مطالعه ای ساده اعلام کردند میان ابعاد صورت مردها و رفتارهای پرخاشگرانه آنها ارتباط نزدیکی وجود دارد.
بر اساس مطالعه جدیدی که در نشریه Psychological Science منتشر شده است با نگاهی گذرا به ساختار صورت افراد به خصوص مردها می توان میزان تمایل آنها را نسبت به پرخاشگری و خشونت تخمین زد.

نسبت وسعت به ارتفاع صورت یا WHR در افراد با کمک اندازه گیری فاصله میان گونه‌های چپ و راست و فاصله لب بالایی از وسط دو ابرو به دست می آید.

 
روانشناسان در دانشگاه براک با توجه به این نسبت دریافتند افرادی که از WHR بزرگتری برخوردارند نسبت به افرادی که نسبت وسعت به ارتفاع صورت آنها کوچکتر است تمایل بیشتری به خشونت و پرخاشگری دارند.

محققان در مطالعه ای از داوطلبان خواستند میزان پرخاشگری را در تصاویر افرادی که در گذشته میزان خشونت طلبی آنها مورد مطالعه قرار گرفته بود با استفاده از امتیاز یک تا هفت و پس از نمایش 39 میلی ثانیه ای تصاویر تعیین کنند.

نتیجه این آزمایش نشان داد تخمین داوطلبان از میزان پرخاشگری افرادی که تصاویر آنها نمایش داده شده بود ارتباط زیادی با رفتارهای پرخاشگرانه واقعی آن افراد دارد. در عین حال این تخمینها نزدیکی بسیاری با میزان وسعت و بزرگی صورت افراد که همه آنها مرد بودند داشته و بیشترین امتیازها به افرادی داده شده بود که صورت بزرگتری داشتند.
دانشمندان بر اساس این نتایج اعلام کردند تفاوتهای ظریف در شکل صورت می تواند قضاوت بر روی شخصیت افراد را تغییر داده و در مقابل عکس العمل افراد را در برابر این قضاوتها دگرگون سازد.
بر اساس گزارش تلگراف، مطالعات پیشین نشان داده بود مردهایی که از صورتهای بزرگتری برخوردارند، تمایلات پرخاشگرانه بیشتری نسبت به دیگر مردها دارند و در عین حال بازیکنان هاکی که از چنین خصوصیت چهره‌ای برخوردار هستند در هر بازی نسبت به دیگر بازیکنان پنالتی بیشتری را به دست می‌آورند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره