وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پزشكان كلینیك وحشت دستگیر شدند!

پزشكان كلینیك وحشت دستگیر شدند!
هشت پزشك ایتالیایی كه برای كسب درآمد بیشتر ده‌ها بار عمل جراحی غیر ضروری بر روی بیماران انجام داده بودند به زندان و پرداخت جریمه مالی محكوم شدند.این پزشكان، كه در كلینیك سانتا ریتا شهر میلان ایتالیا مشغول به كار بودند، بیش از 80 عمل جراحی غیر ضروری روی بیماران انجام داده اند.براساس گزارش یك روزنامه محلی این جراحی‌ها شامل برداشتن قسمت‌هایی از ریه بیماران بوده است.

پیر پائولا برگا ماسون مشاور درمانی رئیس كلینیك به خاطر دست داشتن در جرایم فوق به پانزده و نیم سال زندان محكوم شد.قاضی به هنگام صدور حكم گفت: «برگا ماسون مرتكب بی‌رحمانه‌ترین عمل شده و فاقد كوچك‌ترین احساس ترحم و دلسوزی نسبت به بیماران است.»براساس گزارش‌ها وقتی حكم دادگاه خوانده شد ماسون گفت كه او تنها یك قربانی است. وكیل این متهم نیز گفت كه موكلش باید درخواست استیناف كند.اتهامات عنوان شده علیه پزشكان شامل قتل داوطلبانه همراه با خشونت و بی‌رحمی و زیر سوال بردن امنیت اجتماعی بوده است.

این پزشكان از طریق انجام عمل‌های جراحی غیر‌ضروری در سال 2005 و 2006 دو و نیم میلیون یورو كلاهبرداری كرده اند. رسانه‌های ایتالیایی شرح دادند كه در این مركز درمانی كه «كلینیك وحشت» لقب گرفته بر اساس اعلام دادستان‌ها دست‌كم پنج بیمار مسن بعد از انجام عمل‌های جراحی غیرضروری با روش‌های غیراصولی جان خود را از دست دادند.

بنابر اعلام دادستان‌های شهر مجموعا 83 عمل جراحی در میان سال‌های 2005 تا 2007 به منظور دریافت كمك هزینه درمانی در این كلینیك انجام شده است.این جراحان یك زن 83 ساله را سه بار جراحی كردند و هربار از او 12 هزار یورو دریافت كردند در حالی كه این بیمار فقط یك بار باید جراحی می‌شد.

 
در پرونده‌ای دیگر یك دختر 18 ساله با شكایت از پزشكان این كلینیك مدعی شده آنها بدون دلیل او را تحت عمل جراحی قرار داده‌اند و مشكلاتی از لحاظ جسمانی برای او به وجود آورده اند. در مجموع 14 نفر در ارتباط با این پرونده در ژوئن سال 2008 دستگیر و بازجویی شدند. یكی از پنج متهم اصلی این پرونده فرانچسكو پائولو پیپتون رئیس كلینیك بوده است.دو دستیار ماسون به نام‌های پیترو فابیو پرسیكسی و ماركو پانسرا به ترتیب به

10 سال و شش سال و 9 ماه زندان محكوم شدند و باید به هر بیمار 80 هزار یورو غرامت بپردازند.