وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هری‌ پاتر مقصر اصلی انقراض جغدهای هندی !!

هری‌ پاتر مقصر اصلی انقراض جغدهای هندی !!
هندی‌ها به سبب تأثیر از داستان‌های هری‌پاتر، به خرید غیرقانونی جغدهای وحشی برای کودکان خود پرداخته‌اند و همین امر سبب نایاب شدن این پرنده در هند شده است.
به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر محیط زیست کشور هند از تأثیر کتاب‌های داستانی "هری‌پاتر" در این کشور انتقاد کرده و در مطلبی جالب توجه این امر را به انقراض جغدهای هند مرتبط دانسته است.
چنانکه "جیرام رامش" در همین رابطه با اعلام کاهش تعدا جغدهای وحشی در این کشور، عنوان کرده است: علاقه و جنون نسبت به هری‌پاتر باعث شده که خانواده‌ها برای کودکان خود، خریداری غیر قانونی این پرندگان را در دستور کار قرار دهند و این قضیه همچنان نیز در حال افزایش است.
این اقدام عجیب در میان شهروندان هندی به سبب تأثیری است که داستان‌های هری‌پاتر بر کودکان گذاشته و این درحالی است که تذکر داده شده که خریداری این پرندگان در نهایت به انقراض جغدها در این کشور خواهد انجامید.
بر اساس این گزارش، تاکنون استفاده از جغدها در کشور هند تنها در راستای برخی آزمایشات پزشکی و البته برخی جشن‌های خاص انجام می‌شده در حالی که در این شرایط استفاده خانواده‌ها نیز بر این امر افزون شده است. البته هندوها نیز در برخی مراسم‌های خود بر پایه اعتقاداتشان گاه هزاران جغد را قربانی می‌کنند!
"هَری پاتِر" نام مجموعه‌ای هفت‌گانه از رمان‌های سبک خیال‌پردازی کودکان و نوجوانان است که به شرح ماجراهای یک جادوگر نوجوان به نام هری پاتر به همراه بهترین دوستانش؛ رون ویزلی و هرمیون گرنجر، در مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز می‌پردازند.