وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بررسی پاسخ 1+5 ایران توسط آمریکا

بررسی پاسخ 1+5 ایران توسط آمریکا
خبرگزاری داخلی روز سه شنبه (نهم نوامبر) خبر دادند که شورای عالی امنیت ملی این کشور طی نامه ای به کاترین اشتون پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را درباره زمان و مکان گفتگوها اعلام کرده است.
فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، در واشنگتن به خبرنگاران گفت که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده، احتمالا بعد از ظهر سه شنبه به وقت واشنگتن از طریق تلفن با کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی، گفتگو می کند.
او گفت به نظر می رسد که ایران با برگزاری نشستی در آینده نسبتا نزدیک موافقت کرده است و ما سعی می کنیم که زمان و مکان آن را تعیین کنیم.
کراولی تایید نکرد که ترکیه به طور قطع میزبان مذاکرات خواهد بود. دولت ترکیه برای میزبانی مذاکرات ایران با قدرت های بزرگ اعلام آمادگی کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت امیدوار است که نشست هسته ای با ایران پیش از پایان ماه جاری (نوامبر) انجام شود.
این مقام ایالات متحده گفت معاونان سیاسی وزرای امور خارجه کشورهای گروه 1+5 احتمالا روز چهارشنبه تلفنی درباره پاسخ ایران مذاکره می کنند.
کراولی تاکید کرد که ایالات متحده این گروه را چهارچوب اصلی مذاکرات احتمالی می داند و افزود: «نگرانی اصلی ما مسلما مقاصد هسته ای ایران است. اما در چهارچوب 1+5 ما با گفتگو درباره مسائل دیگر مخالفتی نداریم.»
این در حالیست که دولت ایران همچنان تاکید دارد که تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران موضوع اصلی مورد نظر این کشور در هرگونه مذاکره است.
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز سه شنبه گفت: «آن چیزی که به بحث هسته‌ای صلح ‌آمیز جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود بحث تبادل سوخت است که چارچوب آن کاملا مشخص می‌باشد.»
به گفته او، "چارچوب بحث‌مان بیانیه تهران است و مشخص است که بندها و جزئیات دقیق مربوط به مبادله سوخت چه چیزی است که به همه آنها اشاره شده است."