وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آنجلینا جولی: نگاهم به جنگ بوسنی تیره نیست

آنجلینا جولی: نگاهم به جنگ بوسنی تیره نیست
آنجلینا جولی گفت: نگاهم در این فیلم به مسائل جنگ بوسنی خیلی تیره نخواهد بود.
آنجلینا جولی كه پس از كش و قوس‌های فراوان بالاخره امكان ساختن فیلمش در بوسنی را به دست آورد درباره‌ مضمون كارش در مقام كارگردانی گفت: موضوع جنگ بوسنی به گونه‌ای روایت می‌شود كه برای بخش عمده‌ای از مردم قابل فهم و هضم باشد.
جولی در مصاحبه با نشریه مجارستانی «واسارناپی‌ هیرك» افزود: تمام تلاشم را خواهم كرد تا فیلمی برای مردم بسازم. مردمی كه وقتی به تماشای آن به سینما می‌روند با اثری عاشقانه روبه‌رو باشند.
جولی در ادامه گفت: باید سعی كنیم به طور صحیح در خط مشخص شده این پروژه سینمایی حركت كنیم تا بتوانیم بیشترین مخاطب ممكن را به سالن‌های سینما بكشانیم.
این فیلم كه اولین تجربه كارگردانی آنجلینا جولی است و هنوز عنوان مشخصی ندارد، قرار بود ابتدا در انگلستان و یك كشور اروپایی با زبان بومی ساخته شود اما در نهایت قرار شد در بوسنی مقابل دوربین برود.
چندی پیش پس از آنكه «انجمن قربانیان زن جنگ» بوسنی مخالفت خود را با ساخت این فیلم اعلام كرد و آن را موجب تحریف واقعیات و آنچه بر سر زنان در اردوگاه‌های جنگی آمده دانست، وزارت فرهنگ بوسنی مجوز ساخت فیلم آنجلینا جولی در این كشور را باطل كرد.
«زانا مارجانوویچ» كه با نقش‌آفرینی در فیلم «برف» محصول مشترك ایران و بوسنی به شهرت رسید، از سوی آنجلینا جولی برای بازی در نقش اول این فیلم انتخاب شده است.
«جولی» علاوه بر نگارش فیلم‌نامه و كارگردانی، در این فیلم رمانتیك كه سال‌های 95 ـ 1992 میلادی را به‌تصویر خواهد كشید نقش‌آفرینی هم خواهد كرد.
این فیلم توسط «گراهام كینگ: از كمپانی فیلم‌سازی»، «جی.كی فیلمز» و «تیم هدینگتون» تهیه و تولید می‌شود.
آنجلینا جولی از سال 2001 از سوی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به‌عنوان سفیر حسن نیت تعیین شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعالیت در زمینه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است.