وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رومن پولانسکی ، منفورترین چهره نزد آمریكا‌یی‌ها

رومن پولانسکی ، منفورترین چهره نزد آمریكا‌یی‌ها
«رومن پولانسكی»، كارگردان صاحب‌نام سینمای جهان كه نخل طلای كن و اسكار بهترین كارگردانی را در كارنامه افتخارات خود دارد، به‌عنوان منفورترین چهره نزد شهروندان آمریكایی انتخاب شد!
نشریه "پالیتیكز دیلی" در گزارشی اعلام كرد، با توجه به پرونده اخلاقی «رومن پولانسكی» و اتهاماتی كه هنوز در دادگاه آمریكا علیه وی در جریان است، آمریكایی‌ها این فیلم‌ساز نام‌دار را منفورترین چهره می‌دانند.
پس از آنكه دولت سوئیس در ماه جولای با استرداد پولانسكی به آمریكا مخالف كرد و وی را از بازداشت خانگی خارج و حكم آزادی وی را اعلام كرد، دولت آمریكا رسما اعتراض خود را اعلام كرد و گفت واشنگتن همچنان پیگیر این پرونده خواهد بود.
كارگردان فیلم «پیانیست» و برنده نخل طلای كن به اتهام پرونده‌ای كه 32 سال پیش علیه وی در آمریكا به جریان افتاد، مدتی در سوئیس در بازداشت خانگی به سر برد.
به‌نظر می‌رسد این نشریه آمریكایی با این هدف ادعای خود را مطرح كرده است تا روز شنبه (4 دسامبر) در مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم اروپا فیلم «رو‌ح نگار» پولانسكی كه بیشترین تعداد نامزدی را دارد با ناكامی مواجه شود.
پولانسكی كه با آخرین ساخته‌اش «روح‌نگار» موفق به كسب خرس نقره‌ای جشنواره برلین شد، جمعی از بازیگران مطرح هالیوود ازجمله «كیت وینسلت»، «جودی فاستر»، «كریستوفر والتز» و «مت دیلون» را برای بازی در فیلم جدیدش «خدای كشتار» انتخاب كرده است.
این فیلم براساس فیلم‌نامه اقتباسی از نمایشنامه برنده جایزه تونی نوشته «یاسمین رضا» ساخته خواهد شد كه پولانسكی در نگارش آن مشاركت داشته است.
«خدای كشتار» در بروكلین مقابل دوربین خواهد رفت و از آنجاییكه پولانسكی اجازه سفر به این كشور را ندارد، ساخت آن در پاریس دنبال خواهد شد. این پروژه قرار است از ماه فوریه به مدت 12 هفته مقابل دوربین برود.
پولانسكی، كارگردان سرشناس برنده اسكار و نخل طلای كن است كه در دهه 50 وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم «یك نسل» (1954) به كارگردانی «آندره وایدا» بازی كرد.
وی اولین فیلم بلند خود را در سال 1962 بانام «چاقو در آب» ساخت. دومین فیلم پولانسكی با نام «تنفر» در انگلستان ساخته شد. این فیلم ترسناك كه تاثیرگرفته از سبك آثار «آلفرد هیچكاك» و «لوئیس بونوئل» بود، اولین فیلم انگلیسی‌زبان پولانسكی محسوب می‌شد كه موفق به كسب جایزه‌ فیپرشی و جایزه خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین شد.
وی در سال 1966 سومین فیلم‌اش را با نام «بن‌بست» روانه سینما كرد كه جایزه‌ خرس طلای جشنواره‌ برلین را كسب كرد.
در سال 2002 بود كه پولانسكی شاهكار سینمایی‌اش را به جهانیان معرفی كرد؛ «پیانیست»، فیلمی درباره‌ جنایت‌ نازی‌ها در جنگ‌جهانی دوم كه همیشه او را آزار می‌داد.
این فیلم آمیزه‌ای از خاطرات پولانسكی و رمان «مرگ یك شهر» نوشته‌ی «ولادیسلاو اشپیلمن» بود كه آكادمی اسكار را مجبور كرد، سرانجام جایزه‌ بهترین كارگردانی سال 2002 را به او بدهد، هرچند خود او در مراسم حاضر نبود و «هریسون فورد» آن را دریافت كرد.
«پیانیست» جایزه‌ نخل طلای كن را گرفت و در جوایز «سزار» فرانسه، جایزه‌ بهترین فیلم و بهترین كارگردانی را نیز كسب كرد. شاهكار پولانسكی همچنین جایزه‌ بهترین فیلم «بافتا» انگلیس، جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز «دوناتلو» ایتالیا و جایزه‌ بهترین فیلم خارجی «گویا» اسپانیا را نیز به افتخارات سازنده آن افزود.