وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نقش موساد در ترور دانشمندان ایرانی

نقش موساد در ترور دانشمندان ایرانی
به گزارش بولتن یکی از اسنادی که توسط پایگاه اینترنتی ویکی لیکس از "ارتباطات کابلی" سفارت امریکا در تل آویو به وزارت خارجه امریکا ارسال شده سندی است که زمان مکاتبه آن 29 می سال 2009 است. در این سند آمده است در نوامبر 2008 رئیس بخشی از جنایتکاران اسرائیلی "یاکوف آلپرون" در روز روشن به شکلی وحشت آور در خیابانهای تل آویو مورد حمله قرار گرفت و محل حمله حدود یک مایلی سفارت امریکا بوده است.
براساس این گزارش طبق گزارشهای میدانی کسب شده در محل، یک موتور سوار به همراه فردی که در ترک او سوار بود، خود را به خودروی "آلپرون" رساند و پس از نزدیک شدن به ماشین، شخصی که بر ترک موتور سیکلت سوار بوده است تجهییزات پیچیده انفجاری را با چاشنی کنترلی به درهای ماشین چسبانده و با كشیدن چاشنی انفجاری باعث انفجار درهای خودرو می شود.
براساس این گزارش در این بمب گذاری "آلپرون" و راننده اش کشته و دو نفر عابر پیاده نیز زخمی می شوند. این حملات جزء آخرین نمونه از درگیری داخلی و حملات خشونت آمیز به تلافی حملات گروههای جنایتکار و خشن در اسرائیل است.
به نوشته ستون نویس روزنامه گاردین "جولیان بورگرس" که در بخش امنیت جهانی این روزنامه فعالیت می کند شیوه عملکرد و نوع رفتار دو عملیات تروریستی که در تهران انجام پذیرفته مشابه ترور مذکور که در نزدیکی سفارت امریکا در تل آویو اتفاق افتاده، است و عملیات دقیقا با همین مکانیزم انجام شده است.
به گزارش خبرنگار بولتن هفته‌نامه «ساندی‌تلگراف» نیز نوشت که اسرائیل در پس پرده عملیات ترورهای اخیر در تهران و قتل پروفسور «مجید شهریاری»، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود.
این روزنامه در مقاله‌ای که به قلم «گوردون توماس» نوشته شده است، با این عنوان که آیا این آخرین ضربه از سوی رئیس کنونی موساد بود، نوشت که هفته گذشته در یکی از اتاق‌های این مرکز جشن و پایکوبی زایدالوصفی پس از این عملیات تروریستی برپا شد.
 
این روزنامه انگلیسی در تشریح جلسات برنامه‌ریزی برای این ترور نیز می‌نویسد که این عملیات در یکی از اتاق‌های نزدیک به دفتر «مئیر داگان» رئیس سابق موساد انجام شده و خود وی ریاست این جلسات را که با حضور گروه کوچکی از کارشناسان، تحلیلگران، اسلحه‌شناسان و روانشناسان صهیونیست برگزار شده بود برعهده داشت.