وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برگزاری مراسم شب کریسمس توسط پاپ

برگزاری مراسم شب کریسمس توسط پاپ
پاپ در عشای ربانی کلیسای سنت پیتر واتیکان دعا کرد که خداوند "صلح خود را در قلب های ما جای دهد" و همانگونه که "قول" داده زنجیرهای ظلم را بشکند.

تدابیر امنیتی شدیدی در این مراسم اجرا شد. سال گذشته زنی توانست از موانع امنیتی عبور و به پاپ حمله کند. همزمان در شهر بیت اللحم در کرانه باختری نیز مراسم عشای ربانی برگزار و برای تثبیت صلح در خاورمیانه دعا شد.

دیوید ویلی خبرنگار بی بی سی در رم می گوید نیروهای امنیتی لباس شخصی در پشت پاپ حرکت می کردند و مراقب هر گونه اقدام مشکوکی بودند. پاپ بندیکت که ۸۳ سال دارد در هنگام حرکت از کنار مردم دو بار ایستاد تا دو کودک را مورد شفقت و نیایش قرار دهد. حدود ۱۰ هزار نفر در این مراسم شرکت داشتند.

پس از حادثه سال گذشته، واتیکان تدابیر امنیتی را مورد تجدید نظر قرار داد. این نگرانی ها بدنبال انفجار روز پنجشنبه بمب های پاکتی در دو سفارتخانه در رم که به زخمی شدن دو نفر انجامید، تشدید شده است.

پاپ از خدا خواست: "به ما کمک کن تا همچون برادران و خواهران با تو زندگی کنیم و یک خانواده، خانواده تو شویم." گیل ساوینو، یک گردشگر آمریکایی، به خبرگزاری رویترز گفت: "این مایه برکت است که در چنین شب عزیزی که مسیح متولد شده اینجا باشیم."

الگوی همزیستی
پاپ روز شنبه پیام خود به رم و جهان را قرائت خواهد کرد. او سپس برای مراسم نهار روز کریسمس میزبان ۳۵۰ فرد بیخانمان خواهد بود. هزاران نفر نیز شامگاه جمعه در کرانه باختری و در محلی که گفته می شود حضرت عیسی متولد شده است عبادت کردند.

فواد طوال، نماینده کلیسای کاتولیک در خاورمیانه برای برقراری صلح در خاورمیانه نیایش کرد. وی گفت: "امید ما برای کریسمس این است که نه فقط بیت المقدس پایتخت دو ملت شود، بلکه الگوی همسازی و همزیستی سه دین توحیدی برای جهانیان شود."

او همچنین حمله خونین اکتبر گذشته به کلیسای بغداد را محکوم کرد. بیش از ۵۰ نفر در جریان این حادثه و هنگامیکه نیروهای امنیتی برای نجات جان گروگانها به داخل کلیسا هجوم آوردند کشته شدند.

طی سالهای اخیر و با کاهش خشونتها در مناطق اشغالی، تعداد گردشگرانی که از بیت الحم دیدار می کنند افزایش یافته است. انتظار می رود حدود ۹۰ هزار نفر در ایام کریسمس به این شهر سفر کنند. این در حالیست که بر اساس آماری که دولت اسرائیل منتشر کرده، سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر به بیت الحم سفر کردند.