وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توصیه‌هایی جالب برای بهداشت پوست

توصیه‌هایی جالب برای بهداشت پوست
هوای سرد و خشك در زمستان به خصوص همراه با وزیدن باد می‌تواند باعث خشك شدن و حساس شدن پوست آن شود.

دكتر پرویز طوسی، متخصص پوست با بیان این مطلب اظهار داشت: در فصل زمستان استفاده از وسایل گرم كننده، به همراه بسته بودن در و پنجره‌های منزل، می‌تواند باعث خشك شدن هوا شود لذا باید از یك مرطوب كننده مثل دستگاه‌های بخور استفاده كرد. وی افزود: با مرطوب كردن هوای خانه به خصوص در طول شب و حین خواب تا حد زیادی از خشكی پوست جلوگیری می‌شود.

دكتر طوسی ادامه داد: شستشوی زیاد و تماس بیش از حد پوست با شامپو و صابون سبب خشكی پوست ‌شده و با توجه به این كه چربی قسمت سر، صورت و بالاتنه نسبت به قسمت ساعد و پاها بیشتر است در مدت شستشوی این قسمت‌ها دقت بیشتری باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به این كه افراد برای جلوگیری از خشكی پوست بعد از هربار استحمام، باید از مرطوب كننده‌های پوست استفاده كنند تصریح كرد: مرطوب‌كننده‌ها، چربی طبیعی پوست را كه بر اثر استحمام از بین رفته است، جبران می‌كنند و از آن جایی كه چربی طبیعی پوست برای جلوگیری از تبخیر آب پوست ضروری است، بنابراین مرطوب كننده‌ها، سبب حفظ و رطوبت پوست و جلوگیری از خشكی آنها می‌شود زمان مصرف مرطوب‌كننده‌ها بلافاصله بعد از استحمام و خشك كردن بدن با حوله است.

این متخصص پوست خاطرنشان كرد: بهتر است برای شستشوی دست و صورت از آب ولرم استفاده شده و حتماً از كرم‌های مرطوب‌كننده مانند وازلین استفاده كنند همچنین جوانان و افرادی كه مستعد جوش هستند می‌توانند از كرم‌های مرطوب‌كننده فاقد چربی استفاده كنند.

وی در خاتمه گفت: در هوای سرد، لباس مناسب پوشیده شود و برای دست‌ها حتماً از دستكش استفاده كنند، چون سرما یكی از عوامل خشكی پوست دست به شمار می‌آید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره