وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا شما از لنز رنگی استفاده می کنید؟

آیا شما از لنز رنگی استفاده می کنید؟
لنزهای رنگی باعث زخم قرنیه چشم می شود.
در بیشتر موارد بهداشتی نبودن محیط نگهداری، آگاهی نداشتن از روش های استفاده و آماده نبودن چشم برای لنزگذاری، موجب عفونت‌های حاد چشمی می‌شود.

استفاده از لنزهای رنگی بدون تایید چشم پزشك، موجب زخم قرنیه و بیماری‌های چشمی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد عامری مشاور وزیر بهداشت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران ضمن بیان این مطلب تاكید كرد: در حال حاضر در بسیاری از آرایشگاه ها از لنزهای رنگی استفاده می شود كه این كار می تواند میكروب ها را از طریق لنز به فرد دیگری منتقل كرده و بیماری های چشمی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: هر چشمی شرایط لنز گذاری ندارد و چشم پزشك باید صلاحیت چشم فرد را برای لنز گذاری بررسی كرده و در صورت تأیید،‌ فرد می تواند از لنزهای زیبایی استفاده كند.

عامری مهمترین عوارض لنزهای رنگی را زخم قرنیه چشم دانست و تصریح كرد: در بیشتر موارد بهداشتی نبودن محیط نگهداری، آگاهی نداشتن از روش های استفاده و آماده نبودن چشم برای لنزگذاری، موجب عفونت های حاد چشمی می شود.

وی توصیه كرد: افراد به هنگام بیرون آوردن لنز باید بلافاصله آن را با سرم های مخصوص شستشو دهند. برای عمل شستشو و لنزگذاری ناخن ها نباید بلند باشد زیرا باعث خراشیدگی سطح لنز می شود كه قابل مشاهده نبوده و موجب رسوب میكروب می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، درباره نحوه شستشوی لنزهای رنگی گفت: لنز را باید در كف دست قرار داده و روی آن سرم و یا محلول مخصوص شستشو ریخته و با دست به آرامی ماساژ دهند تا ناخالصی های لنز برطرف شود.

دكتر عامری تأكید كرد: افراد در هنگام خرید لنزهای رنگی، باید به تأییدیه وزارت بهداشت توجه داشته باشند و از خرید مارك های متفرقه خودداری كنند.