وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

96000 پوند انگلیس برای خرید نامه عاشقانه یک شاعر

96000 پوند انگلیس برای خرید نامه عاشقانه یک شاعر
آخرین نامه "جان کیتس" شاعر انگلیسی خطاب به نامزدش "فانی براونی" در یک حراجی با مبلغ 96 هزار پوند به فروش رسید.
به گزارش شبکه ایران، روزنامه ایندیپنت از فروش نامه عاشقانه "جان کیتس" از شاعران برجسته مکتب رمانتیسم به ارزش 96 هزار پوند خبر داده است.
این نامه از شاعر انگلیسی که خطاب به نامزدش "فانی براونی" نوشته شده، به سال 1820 برمی‌گردد؛ زمانی که شاعر  یک سال پیش از مرگش و در سن 24 سالگی به سر می‌برد.
کیتس که در سن 25 سالگی و بر اثر بیماری سل درگذشت، در این نوشته خود را همانند فردی زندانی معرفی می‌کند. چرا که ازدواج او و براونی، به دلیل بیماری سل این شاعر هیچ‌گاه رنگ واقعیت به خود نگرفت.
همچنین عشق عمیق بین کیتس و فانی در تاریخ ادبیات کاملا شناخته شده و بر این اساس نیز فیلم «ستار درخشان» در سال 2009 با الهام از آن ساخته شده است.
این نوشته که آخرین نامه از 30 نامه‌ عاشقانه‌ «کیتس» به «براون» محسوب می‌شود، با این مبلغ در خور توجه در یک حراجی در انگلیس به فروش رسیده است.
لازم به ذکر است که "جان کیتس" به عنوان یکی از ظریف‌ترین نامه‌نگاران در تاریخ ادبیات شناخته شده تا آنجا که دوست او جوزف سورن، نامه‌های کیتس را یادآور اشعار این شاعر می‌داند.
همچنین در میان نویسندگان مطرح دنیا «تى اس الیوت» از جمله افرادی بود که نامه‌هاى او را مهمترین و قابل توجه‌ترین متونى دانسته که توسط یک شاعر انگلیسى نوشته شده است.