وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ضرر 1000 میلیارد تومانی فارکس به ایران

ضرر 1000 میلیارد تومانی فارکس به ایران
فارس:بابک پانیران گفت: سال 83 بانك مركزی در اطلاعیه‌ای فعالیت فاركس را غیرقانونی اعلام كرده بود اما این اطلاعیه خیلی جدی انگاشته نشد.

وی اظهار داشت:فاركس از سال 1380 وارد ایران شد و در مدت كوتاهی توانست سرمایه زیادی را به جیب بزند اما پس از مدتی این شركت به دلیل ضرر و زیان فعالیت‌هایش را متوقف كرد و مالباختگان از این شركت شكایتی به مراجع قضایی نكردند.

پانیران افزود: فاركس شركت هرمی نیست اما از موج هرمی‌ها استفاده كرد و حتی شركت هرمی گالف تحت عنوان فعالیت در فاركس عضوگیری می‌كرد. پس از ضربه به 410 دفتر شركت هرمی كوئست در تهران، فاركس از شركت‌های هرمی اعلام برائت كرد.

این كارشناس بازار ادامه داد: اكثر مالباختگان فاركس شكایتی نمی‌كنند، اما مالباختگانی كه 40 میلیارد تومان سرمایه خود را در این راه از دست داده‌اند، وجود دارند.

پانیران گفت: فاركس موجب خروج حداقل مبلغی معادل 500 میلیارد تا 1000 میلیارد تومان ارز از كشور طی 3 سال گذشته شده است، هر چند این رقم را با احتیاط باید عنوان كرد.

وی اظهار داشت: جمع جبری فعالیت در فاركس همیشه منفی است و نتیجه فعالیت منجر به ضرر سرمایه گذاران می‌شود و مشتری فاركس در این قمار 100 درصد بازنده است.