وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علل و راه درمان ناخن هایی که در گوشت فرو میروند

علل و راه درمان ناخن هایی که در گوشت فرو میروند
فرورفتن ناخن در بافت کنار باعث ایجاد درد شدید و گاهی عفونت می‌شود. ناخن فرورونده می‌تواند در ناخنهای دست یا پا اتفاق بیفتد اما اغلب اوقات شست پا گرفتار می‌شود.
دکتر علیرضا واعظ شوشتری  متخصص پوست و مو گفت " علت‌های زیر میتواند باعث ناخن فرورونده در گوشت شود:

1- كفش نامناسب:
استفاده از كفش‌های تنگ، دارای پنجه كوتاه، پوشیدن كفش‌های پاشنه بلند كه فشار را روی پنجه و انگشتان متمركز می‌كند باعث می‌شوند انگشتان بیشتر از حد طبیعی تحت فشار قرار بگیرند و زمینه ناخن فرورونده ایجاد شود. خانمهای بارداری که از کفشهای قبلی خود استفاده میکنند ممکن است بدلیل وجود ورم ناشی از بارداری در پاها، انگشتانشان بیشتر تحت فشار قرار بگیرند.

2- کوتاه کردن نادرست ناخنها:
ناخنها باید به صورت خط مستقیم و نه هلالی کوتاه شود تا کناره تیز ناخن خارج از بافت کناره ناخن قرار بگیرد.

3- آسیب به ناخن‌ها:
هر نوع فشار و یا ضربه به انگشتان و ناخن‌ها می‌تواند باعث فرورفتن ناخن به داخل گوشت شود.برای مثال میتوان از بازی فوتبال که باعث آسیب مکرر به ناخن و انگشت میشود نام برد.
علائم ناخن فرو رونده چیست؟
مهمترین و آزارنده‌ترین علامت ناخن فرو رونده در گوشت درد است.گاهی شدت درد به حدی است که ضربه زدن به ناخن فرو رفته باعث ایجاد یك درد بسیار شدید و تیر كشنده میشود. علامت دیگر ناخن فرورفته عفونت است که گاهی باعث ترشح چركی یا ترشحات خون‌آلود میشود.
درمان ناخن فرورونده
در مراحل اولیه بیماری می‌توان آن را به وسیله قرار دادن پا را در آب ولرم و بتادین بهبود بخشید. درمان موارد حاد ناخن فرورونده با درمانهای نگهدارنده بهبود نمی‌یابد و احتیاج به یك جراحی سرپایی دارد. برای این كار بعد از تزریق ماده بی‌حسی بخشی از ناخن که در گوشت فرورفته است برش داده میشود و جدا میگردد.
 
سپس بخش زاینده ناخن که این قسمت از ناخن را تولید میکرده توسط تزریق فنل از بین میرود.انجام این کار باید با دقت فراوان انجام شود چرا که در صورت عدم انجام صحیح این کار بیماری مجدداً عود میکند.
پس از انجام این جراحی سرپایی شكل ناخن تغییر نمی‌کند و ناخن، زیبایی قبلی خودش را حفظ میکند.در صورت انجام صحیح جراحی احتمال عود مجدد آن ناچیز است.
روش دیگر برداشتن همه ناخن است. در برداشتن كلی ناخن، بعد از تزریق ماده بی‌حسی، ناخن به طور ناگهانی كشیده می‌شود و بستر آن باقی می‌ماند. با انجام پانسمان و تجویز دارو بیمار می‌تواند بعد از 10 دقیقه مرخص شود.
 
خونریزی هم در همان زمان جراحی بند می‌آید. بعد از مدتی ناخن دوباره رشد می‌كند اما ممكن است بد شكل و یا به سمت بالا رشد كند و دوباره مستعد بیماری ناخن فرورونده شود.