وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لیست بهترین فیلم‌ها در زمینه زندگی نوابغ جهان

لیست بهترین فیلم‌ها در زمینه زندگی نوابغ جهان
زندگی نوابغ وبه تصویر کشیدن آنها شاید یکی از جذاب‌ترین چیزهایی باشد که مردم دوست داشته باشند روی پرده سینما از نزدیک ببینند. حتی گاهی اوقات اگر این نابغه وجود حقیقی نداشته باشد و تنها خلق ذهن یک نویسنده باشد. در این مطلب به تعدادی از بهترین فیلم‌های ساخته‌شده در زمینه زندگی نوابغ می‌پردازیم.

«ذهن زیبا»
کارگردان: ران ‌هاوارد
بازیگران: راسل کرو، ادهریس، جنیفر کانلی

«یک ذهن زیبا» درباره زندگی جان‌نش – ریاضی‌دان برنده جایزه نوبل- ساخته شده است و مسائلی که به دلیل بیماری روان‌گسیختگی با آنها مواجه می‌شود. این فیلم در سال 2001 بر اساس کتابی به همین نام، نوشته سیلویا ناسار به کارگردانی ران هوارد ساخته شد.

صحنه‌هایی از فیلم تفاوت‌هایی با زندگی واقعی جان‌ نش دارند. برای مثال صحنه مربوط به پیدا کردن الگوهای مختلف در ستارگان، صحنه‌ای که پس جان‌نش در حال غرق شدن در وان حمام است و موارد مربوط به ابزار تولید‌‌کننده رمز عبور که در دست جانی ‌نش قرار گرفته است، کاملاً خیالی هستند.
درمورد فداکاری آلیشیا همسر جان‌نش نیز در این فیلم اغراق شده است؛ در واقع آلیشیا در سال 1963از جان‌نش جدا شده و هفت‌سال بعد در 1970 به جان ‌نش اجازه داده است تا در خانه وی زندگی کند. اما در زمینه رفتارها و خلق وخوها این فیلم به خوبی توانسته زندگی این ریاضیدان نابغه معاصر را به تصویر بکشد.

«آمادئوس»
کارگردان: میلوش فورمن
بازیگران: اف. موری آبراهام، تام هالث، الیزابت بریج

این فیلم در مورد آهنگساز مشهور و ولفگانگ آمادئوس موتزارت ساخته شده است. نقش این موسیقی‌دان بزرگ را تام‌ هالس بازی کرده است. او برای این نقش نامزد اسکار شد. این فیلم مشکلات زندگی موتزارت پس از آشنایی با آهنگساز ایتالیایی آنتونیو سالی‌‌یر به تصویر می‌کشد.

آنتونیو که همیشه به دلیل ناتوانی های موسیقایی خود به درگاه خدا شکایت می کند، به دلیل توانایی‌های موتزارت از او متنفر است. او از مخالفان پروپاقرص موتزارت است و موفق می‌شود به حلقه یاران او بپیوندد و مثل سایه در کنار او باشد.
 
بزرگ‌ترین دلیل مرگ موتزارت حضور سالی‌یرو دسیسه‌هایی است که او برای این نابغه موسیقی جهان می‌چیند، اما در زندگی واقعی، موتزارت از ثبات اخلاقی کاملی برخوردار نبود و به دلیل شخصیت بسیار بچگانه و احساساتی ای که در زندگی واقعی‌اش داشته، از لحاظ عاطفی بسیار آسیب‌پذیر بوده. این همان پاشنه‌آشیل این نابغه موسیقی بود که از همان‌جا هم ضربه‌ نهایی‌اش را خورد.

«تات‌ مرد کوچک»
کارگردان: جودی فاستر
بازیگران: جودی فاستر، دیان وست، آدام‌هان بیرد

اولین فیلم جودی فاستر، بازیگر مشهور سینمای جهان درباره پسر نابغه‌ای است که اصلاً از نابغه بودنش لذت نمی‌برد. فرد یا همان بچه نابغه قادر است تا سخت‌ترین مسائل ریاضی را حل کند و با مهارت بالا پیانو بنوازد. او نمی‌تواند این نابغه بودن و متفاوت بودن خود نسبت به بقیه را درک کند و این باعث می‌شود فکر کند از دنیایی خارج و ماورا این نیروها به او می‌رسد. فاستر در این فیلم نقش مادر فرد را بازی می‌کند. این فیلم به خوبی رنجی که نوابغ از معمولی زندگی نکردن می‌کشند را به تصویر می‌کشد.

«ویل هانتینگ ‌خوب»
کارگردان: گاس‌ون ‌سنت
بازیگران: رابین ‌ویلیامز، مت دیمون، بن‌افلک

ویل هانتینگ (مت‌ دیمون) یک خلافکار باهوش است که به کارهای خدماتی مشغول است، اهل عیش ‌ونوش زیادی است و زیاد هم دردسر درست می کند. علاوه‌ بر این‌ها او علاقه زیادی به سروکله زدن و حل کردن معادلات بسیار سخت ریاضی دارد.

او توسط یک استاد ریاضی و خیلی اتفاقی کشف می‌شود، اما مسئله اینجاست که او نابغه‌ای است که اخلاقش در راه رسیدن به شهرت و اعتبار مشکل بسیار زندگی برای اوست. این فیلم که برنده اسکار بهترین فیلم شده توسط دو جوان تازه‌کار در آن زمان یعنی بن‌افلک ‌و‌ مت دیمون نوشته شده دو فیلم‌نامه نویس جوانی که بعدها به دو ستاره بازیگری در سینما تبدیل شدندپای

«پولاک»
کارگردان: اد هریس
بازیگران: اد هریس، مارسیا‌ گی‌هاردن، تام‌بوور

ادهریس نه تنها فیلم خود درباره مشهورترین هنرمند آمریکایی، جکسون پولاک را نویسندگی و کارگردانی کرده بلکه تمامی نقاشی‌هایی که در فیلم دیده می‌شود را هم خود هریس کشیده است. مهم‌‌ترین نکته‌ای که در مورد زندگی این هنرمند برجسته وجود دارد و ادهریس هم به خوبی توانسته آن را در فیلم‌هایش نشان دهد، این بوده که جکسون در تمام نقاشی‌های خلاقانه‌اش مشکلات شخصی خود را نشان می‌داده است.

پولاک در اواخر دهه 40 مشهوورترین هنرمند آمریکا بوده است. جالب اینجاست که ابتدا قرار بود رابرت‌ دنیرو و باربارا استرایسند نقش های اصلی را به عهده بگیرند

«ونسان و تئو»
کارگردان: رابرت آلتمن
بازیگران: تیم‌راث، پل‌ریه‌س، ادرین برین

در این فیلم تیم راث در نقش ونسان ونگوگ ظاهر می‌شود. پل ریه‌س که نقش برادر او تئو را بازی می‌کند، نقش مالک یک گالری هنری را ایفا می‌کند که تمام تلاش خود برای رساندن آثار و نسان به طبقه مرفه جامعه انجام می‌دهد. این دونفر روابط خود را ادامه می‌دهند. این فیلم از این جهات بسیار قابل اهمیت است که نشان می‌دهد یک نابغه با این همه بزرگی در طول دوران زندگی‌اش ممکن است با چه مشکلات بزرگ و کوچکی دست‌و پنجه نرم کند؛‌ مسئله‌ای که خیلی از مردم به شدت نسبت به آن بی‌اطلاعند.