وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ابداع چسب زخم برای قلب‌ !!

ابداع چسب زخم برای قلب‌ !!
دانشمندان دانشگاه براون چسب زخمی را ابداع کرده اند که می‌تواند با ایجاد چارچوبی برای شکل‌گیری سلول‌های سالم منجر به‌رشد سلول‌ها شده و قلب‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند. در یک حمله قلبی برخی از بخش‌های ماهیچه قلب از بین می روند و این پدیده می تواند خطر بروز حملات بعدی را افزایش دهد.

این برچسب سیاه و 2.5 سانتی‌متری که ضخامت آن به‌اندازه یک تار موی انسان است از کربن ساخته شده و به‌گونه‌ای طراحی شده تا به‌منطقه ای که ماهیچه های آن از بین رفته‌اند چسبیده و منجر به‌رشد دوباره سلول‌های سالم و احیای ماهیچه های مرده شود.

 
این برچسب هنوز روی نمونه های زنده آزمایش نشده اما محققان امیدوارند این شیوه نه‌تنها بتواند در ترمیم عواقب حملات قلبی کمک کند بلکه بتواند برای کمک به‌افرادی که برای سال‌ها به‌اختلالات ناشی از حملات قلبی دچار شده اند، کمک کند.

این آسیب‌ها فرد را دچار تنگی نفس و خستگی مفرط کرده و انجام کارهای روزمره از قبیل انجام کارهای خانه یا لباس پوشیدن را برای فرد دشوار می کند. بر اساس گزارش تلگراف، این ابزار جدید توسط محققان دانشگاه براون ابداع شده و به‌گفته آنها انسان تا 10تا 15 سال دیگر نخواهد توانست از این ابزار برای ترمیم آسیب‌های قلبی استفاده کند.