وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوراکی هایی فوق‌العاده و بسیار مفید برای آقایان

خوراکی هایی فوق‌العاده و بسیار مفید برای آقایان
آیا می‌دانید امروزه محققان علم تغذیه ثابت کرده‌اند که می ‌توان با مواد غذایی به جنگ بیماری‌ها رفت؟

اگر بیمار هم نیستید، می ‌توانید با غذاهای سالم، حِفاظی محکم و قدرتمند به دور سلامتی خود بکشید تا از دست هر بیماری مصون باشید. می ‌توانید امتحان کنید. برای یافتن این حِفاظ محکم، راحت و خوشمزه، نمونه‌هایی از غذاهای سالم را برای آقایان ذکر می‌ کنیم:

هنداونه
مردان تا سن ۵۵ سالگی بیش از زنان از بیماری فشار خون بالا رنج می ‌برند.

مطالعات حاکی از آن است که غذاهای سرشار از پتاسیم خطر ابتلا به بیماری فشارخون بالا و سکته مغزی را کاهش می‌ دهد. صحت این بررسی در پی‌ صدور مجوز اداره ی غذا و دارو، مبنی بر اینکه تولید ‌کنندگان می ‌توانند روی برچسب داروها مطالبی در ارتباط با غذاهای سرشار از پتاسیم و بیماری پر فشاری خون بنویسند، به اثبات رسیده است.

یک تکه ی بزرگ هندوانه نسبت به یک موز و یک فنجان آب پرتقال، حاوی پتاسیم بیشتری است (حدود ۶۶۴ میلی‌ گرم). بنابراین از خوردن هندوانه به خصوص در فصل تابستان غافل نشوید و از طعم آن لذت ببرید.

سس گوجه ‌فرنگی
مردانی که به مقادیر زیاد گوجه ‌فرنگی، سس‌ گوجه‌ فرنگی یا مواد حاوی آن را مصرف می ‌کنند، خود را در برابر سرطان پروستات ایمن می‌ کنند. دانشمندان و محققان دانشگاه‌ هاروارد عادات غذایی بیش از ۴۷ هزار مرد را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مصرف کنندگان گوجه ‌فرنگی و سس آن، نسبت به عده‌ای که این کار را انجام نمی‌ دهند، حدود ۳۵ درصد کمتر است.

دلیل این امر، وجود نوعی “کاروتینوئید” به نام “لیکوپن” است که در گوجه ‌فرنگی به وفور یافت می‌ شود.

اما آنچه دانشمندان را به تعجب وا می‌ دارد این است که چرا آب گوجه‌ فرنگی دارای چنین تأثیر بازدارنده‌ای نیست؟

متخصصان با بررسی‌های دیگر، دلیل این امر را مشخص کرده‌اند. برای جذب بهتر لیکوپن، گوجه ‌فرنگی باید با یک نوع چربی پخته شود که در تهیه ی رب یا سس گوجه فرنگی، مقداری روغن به آن اضافه می کنند. بنابراین پزشکان مصرف رب یا سس گوجه ‌فرنگی را برای آقایان بیشتر توصیه می‌ کنند.

کنجد
مصرف منظم روزانه ی کنجد، “روی” و مواد معدنی اصلی روزانه ‌ای را که برای عملکرد طبیعی دستگاه تولید مثل مردان با ارزش هستند، مهیا می ‌کند.

به نظر می ‌رسد که فقدان مواد غذایی می ‌تواند به کاهش تستوسترون(هورمون مردانه) منجر شود. دریافت “روی” کافی در رفع این مشکل موثر است که روزانه ۱۱میلی‌ گرم روی برای مردان توصیه می ‌شود و مصرف بیش از ۴۰ میلی‌ گرم آن خطرناک است.

در یک بررسی، به ۲۲ مرد که میزان تستوسترون و اسپرم‌های آنها کم بود، توصیه‌ شد مدت ۴۵ تا ۵۰ روز، روزانه از “روی” استفاده نمایند. پس از این مدت تعداد اسپرم‌ها و میزان تستوسترون آنها به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

می ‌توان جهت تأمین روی مورد نیاز بدن از سایر منابع غنی از روی نظیر گوشت، ماهی و آجیل نیز استفاده کرد.

بروکلی
اخیراً محققان دانشگاه‌ هاروارد دریافتند که مصرف سبزی‌هایی مثل کلم بروکلی از ابتلا به سرطان مثانه می ‌کاهد.

دانشمندان رژیم غذایی حدود ۵۰ هزار مرد را مورد بررسی قراردادند و به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلای افرادی که هفته ‌ای پنج وعده یا بیشتر از این سبزی ‌ها مصرف می ‌کنند (طی ده سال)، نسبت به کسانی که این کار را انجام نمی ‌دهند، به میزان نصف کاهش می ‌یابد، ضمن اینکه بروکلی و سایر انواع کلم (به علت داشتن آنتی ‌اکسیدان فراوان) به عنوان بهترین غذاهای بازدارنده از بیماری‌ های دیگر هم تلقی می ‌شوند.
کره بادام زمینی
کره‌ بادام زمینی

اگر می‌ خواهید قلب سالمی داشته باشید، روی نان سوخاری صبح خود کره بادام ‌زمینی بمالید!

بیماری‌ های قلبی به‌ عنوان اصلی ‌ترین عامل مرگ و میر در زنان و مردان است، اما مردان در سنین پایین هم، قربانی آن می ‌شوند.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اثر کاهندگی کلسترول رژیم غذایی موسسه ی قلب آمریکا را با رژیم غذایی پرچربی که بر پایه ی بادام‌ زمینی بود مقایسه کردند. برنامه ی غذایی این موسسه شامل کربوهیدرات بیشتری بود.

رژیم بادام ‌زمینی علاوه بر کربوهیدرات، حاوی ۳۶درصد چربی نیز بود. پس از ۲۴ ساعت هر دو رژیم، کلسترول بد (LDL) را کاهش دادند. اما رژیم بادام ‌زمینی باعث کاهش تری گلیسیرید نیز شد و میزان کلسترول خوب (HDL) را کم نکرد.

دکتر “پنی کریس اترتون” نویسنده ی اصلی تحقیق در ایالت پنسیلوانیا می ‌گوید: “کره ‌بادام زمینی دارای چربی بیشتری است، اما این چربی که همان چربی غیراشباع تک ظرفیتی است، برای سلامتی شما مفید است”.