وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این متهم را شناسایی کنید +عکس

این متهم را شناسایی کنید +عکس
خبرنامه دانشجویان ایران: پلیس از شهروندان خواست تا مخفیگاه مرد میانسالی که اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده است را شناسایی کرده و اطلاع دهند. به گزارش ایران ناز،‌ از اواخر سال 89 تعدادی از مالباختگان تهرانی با مراجعه به مراجع مختلف قضایی یا اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، شکایت‌هایی را درباره کلاهبرداری ده‌ها و صدها میلیونی در واردات خودروهای خارجی اعلام و خواستار شناسایی و دستگیری متهم اصلی و متواری شدند.

با ارجاع این پرونده‌ها و تجمیع شکایات در شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، با دستور مقدسی بازپرس این شعبه، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی مأمور رسیدگی به این پرونده شدند.

در ابتدا و با تحقیقات اولیه از مالباختگان معلوم شد که مرد میانسالی به نام مجتبی  55 ساله  از سال 86 با تأسیس دفتری در خیابان شهید بهشتی تهران و اجاره طبقه فوقانی یاختمانی تجاری و درج آگهیهای متعدد در روزنامه‌های کثیرالانتشار، مدعی خرید و فروش خودروهای خارجی با سودهای باورنکردنی برای مشتریان میکرد.

مشخص شد در این راستا وی پس از مراجعه شهروندان علاقمند به سرمایه‌گذاری در امر واردات خودروهای خارجی با چرب زبانی اعلام میکرد با اغلب نمایشگاه داران تهران ارتباط دوستانه‌ای دارد و اطلاعات و دوستان خوبی نیز در امر واردات خودرو در داخل و خارج از کشور داشته و در صورت تأمین سرمایه میتواند خودروهای خارجی را با مبالغی به مراتب کمتر از قیمت بازار، وارد کشور کند و از این راه سود بسیار خوبی را به افراد علاقمند به سرمایه‌گذاری در این خصوص برگرداند.

لذا برخی از شهروندان با سرمایه‌گذاری ده‌ها و صدها میلیونی و واردات خودرو به صورت تعداد، در طول چند سال به این فرد اعتماد کردند و هر بار نیز با اعتماد بیشتر، مبالغ سرمایه گذاری خود را نیز افزایش میدادند.

در ادامه و در اواخر سال 89 مجتبی، مدیر این شرکت؛ با اظهارات فریبکارانه و وسوسه برانگیز مبالغ بالاتری را از مشتریان پر و پاقرص خود برای یک کار استثنایی و پرسودتر پیشنهاد کرده که از همان اواخر سال و به یک باره و بدون این که موضوع را به کارمندان خود اطلاع دهد به شرکت مراجعه نکرد.

با غیبت متهم اصلی پرونده؛ کم‌کم، افرادی که اقدام به سرمایه گذاری کرده بودند به موضوع شک کرده و با برگشت خوردن چک‌های برخی از این افراد و عدم حضور مجتبی در شرکت معلوم شد متهم قصد کلاهبرداری از آنان را داشته است.

با اطلاعات به دست آمده از مالباختگان، تعدادی از کارمندان شرکت دستگیر شدند. اما با تحقیق از این افراد مدارک مستندی مبنی بر دخالت این افراد در کلاهبرداریها به دست نیامد و با دستور قضایی آزاد شدند.

همچنین مشخص شد متهم متواری علاوه بر به جیب زدن مبالغی را که سرمایه گذاران به صورت نقد در وجه شرکت واریز کرده بودند؛ در آخرین اقدامات خود، چک‌های ده‌ها و صدها میلیون تومانی افراد را که به عنوان سرمایه گذاری و غیره به شرکت تحویل داده بودند؛ برای آخرین کلاهبرداری های خود و با بهانه‌ها و دلایل مختلف در بازار خرج کرده است.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان معاون مبارزه با جرائم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به حجم مبالغ کلاهبرداری متهم و متواری بودن وی بازپرس پرونده با انتشار بدون پوشش تصویر متهم در جراید موافقت کرد.

پلیس از تمامی شهروندانی که از مخفیگاه وی اطلاعی دارند و یا شکایتی از وی دارند درخواست کرد تا به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی و یا به شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران ( رسالت ) مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 51055514 یا 51055614  تماس بگیرند.