وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

15 دقیقه بی تحرک ماندن سلامتی را از ما می گیرد

15 دقیقه بی تحرک ماندن سلامتی را از ما می گیرد
ی تحرکی مهمترین عامل دردهای اسکلتی-عضلانی است؛ محققان معتقدند که حتی 15 دقیقه بی حرکت ماندن در یک وضعیت می تواند برای سلامت شما مضر باشد.

دکتر ابراهیمی متخصص فیزیوتراپی در این مورد به باشگاه خبرنگاران گفت: همه افراد اعم از مرد و زن نباید بیش از 15 دقیقه در یک وضعیت ثابت باقی بمانند چرا که بی‌تحرکی‌های طولانی مدت اعم از نشستن، ایستادن‌های طولانی که همگی نتیجه زندگی ماشینی است پس از 15 دقیقه سبب افت توام بافت نرم و از دست رفتن آب دیسک بین مهره‌ای می‌شود.

وی با تاکید براینکه در وضعیت‌های ثابت طول رباط‌ها کاهش یافته و نقش ثباتی خود را از دست می‌دهند، افزود: نشستن‌های طولانی مدت باعث ایجاد فتق دیسک کمر و فشار به اعصاب ران می‌شود.

دکتر ابراهیمی این بی تحرکی را حتی شامل خواب شبانه دانست و گفت: از این رو متخصصان فیزیوتراپی تمرینات نرمشی (نه تمرینات ورزشی) را مناسب‌ترین تحرک پس از خواب شبانه می‌دانند. پس از خواب شبانه بدن آمادگی زیادی برای صدمه دیدن دارد که این وضعیت مشابه را در نشستن‌های طولانی مدت مشاهده می‌کنیم.

**85 درصد از ایرانیان کمر درد را تجربه می‌کنند
وی کم تحرکی‌های ناشی از زندگی ماشینی، ترافیک‌های طولانی مدت و عدم رعایت اصول ارگونومی در محیط کار و منزل را عاملی برای بروز دردهای اسکلتی عضلانی برشمرد و افزود: 80 تا 85 درصد از ایرانیان حداقل برای یک بار در طول زندگی خود کمر درد را تجربه می‌کنند.

این متخصص فیزیوتراپی ادامه داد: نتایج مطالعات نشان داده که حتی این مشکلات در دانش آموزان هم بروز می‌کند؛ به نحوی که نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که 70 درصد دانش آموزان مقطع دبیرستان و راهنمایی به نحوی از مشکلات اسکلتی-عضلانی رنج می‌برند که علت آن از استفاده نامناسب از کوله پشتی تا وضعیت ارگونومی نامناسب در کلاس‌های درس متغیر است.

وی تصریح کرد: ورزش سبک و مناسب، ایجاد وضعیت ارگونومی و خودداری از وضعیت ثابت طولانی مدت مهمترین نکات برای جلوگیری از آسیب های اسکلتی عضلانی است.