وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

باتری های ۳ثانیه ایی

به زودی شاهد رشد و جهش بسیار زیاد در دنیای باتری ها خواهیم بود. باتری ها دیگر لازم نیست در مدت بسیار بالای زمان بگیرند برای شارژ

در آینده ای نزدیک شاهد باتری هایی خواهیم بود که فقط در سه ثانیه شارژ می شوند.

دانشمندان در MIT روشی را کشف کرده اند که با کمک آن می توان یونهای لیتیوم را با سرعت بالایی شارژ کرد و خبر خوب اینکه در روش آنها از مواد متداولی استفاده می شود، در نتیجه این باتری ها می توانند در کمتر از ۲ سال بازار را به تسخیر خود در آورند.

Byoungwoo Kang (بیانگ وو کنگ) و Gerbrand Ceder (گربرند سدر) از موسسه تکنولوژی ماساچوست در کمبریج به فرآیند رها شدن یون های لیتیوم از کمپوند کاتد (cathode compound) و بازگشت آنها به مخزن آند (anode store) سرعت می بخشند. به زبان ساده، آقای Kang و Ceder با ساخت انبوهی از نانو ذرات و ترکیب ساختار معمول باتری ها با کربن و مواد دیگر ساختارمعمول باترهای لیتیومی را تغییر دادند.Byoungwoo Kang (بیانگ وو کنگ) و Gerbrand Ceder (گربرند سدر) از موسسه تکنولوژی ماساچوست در کمبریج به فرآیند رها شدن یون های لیتیوم از کمپوند کاتد (cathode compound) و بازگشت آنها به مخزن آند (anode store) سرعت می بخشند. به زبان ساده، آقای Kang و Ceder با ساخت انبوهی از نانو ذرات و ترکیب ساختار معمول باتری ها با کربن و مواد دیگر ساختارمعمول باترهای لیتیومی را تغییر دادند.

کاربرد این باتری ها بسیار بیشتر از باتری های معمولی است.از جمله کاربردهای این باتری ها در ماشین های الکتریکی، لپ تاپ ها، سیستم های بازی قابل حمل و … است.

Kang و Ceder از نوآوری که کشف آنها در ماشین های الکتریکی ایجاد می کند بسیار هیجان زده اند.

آنها می گویند: ” قابلیت شارژ و دشارژ باتری ها در کسری از ثانیه به جای چند ساعت باعث به وجود آمدن وسایل جدید تکنولوژی و تغییر شیوه ی زندگی می شوند.”

در دنیایی که به طور پیوسته به سوی تحلیل می رود، پیشرفت در زمینه ماشین های الکتریکی می تواند راه جهان را اصلاح و تاثیر خوبی بر طبیعت داشته باشد.

پیش به سوی دنیای تمام الکترونیک ! ؟

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز