وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

كشف یك ویروس رایانه ا ى سخنگو!

كشف یك ویروس رایانه ا ى سخنگو!
رفتار عجیب و در عین حال مخرب یك ویروس جدید، بسیارى از شركت هاى امنیت IT را به واكنش هاى جدى و اعلام هشدار سریع به كاربران اینترنت واداشته است.
 
به گزارش ایسنا، تروجان BotVoice.A كه براى نخستین بار توسط آزمایشگاه هاى امنیتى شركت پاندا، كشف شد، با نفوذ و آغاز فعالیت خود در سیستم ها، با صدایى بلند فریاد مى زند كه رایانه شما مورد حمله من قرار گرفته و كلیه فایل هاى سیستمى و سایر اطلاعات موجود در هارد دیسك در حال از بین رفتن است.
 
این كد مخرب با ابراز تاسف از این مساله، از كاربران مورد حمله عذرخواهى كرده و براى آن ها روز خوبى را آرزو مى كند! جملات فوق براى چندین بار و به صورت پى در پى ادا مى شوند تا هنگامى كه تمام اطلاعات ذخیره شده در دیسك سخت رایانه مورد حمله به صورت ناگهانى و در برابر چشمان بهت زده كاربران، پاك شده و به صورت كامل از بین بروند.
البته BotVoice.A در برخى از حملات خود، كلیه اطلاعات سیستمى رایانه را از بین نمى برد، اما با ایجاد تغییرات گسترده در رجیسترى سیستم عامل و اختلال شدید در عملكرد رایانه ها به غیر فعال شدن كلیه برنامه هاى نصب شده و عدم دسترسى به task manager منجر مى گردد.
 
بنا بر اعلام پاندا، این كد مخرب جدید، علاوه بر پاك كردن اطلاعات موجود در رایانه و تمسخر كاربران مورد حمله خود، قادر است با انجام یك تخریب ضربتى و ناگهانى و فقط در عرض چند دقیقه، سیستم ها را از كار انداخته و شناسایى خود را عملا غیر ممكن كند؛ بنابراین در چنین مواردى بهترین اقدام حفاظتى، استفاده از فن آورى هاى امنیت پیشگیرانه براى شناسایى و خنثى سازى كدهاى مخرب ناشناخته و بسیار جدید است.
بر اساس این گزارش از راه هاى انتشار این تروژان مى توان به شبكه هاى P2P، حافظه هاى جانبى قابل اتصال به پورت هاى ورودى سیستم و نیز دانلود فایل هاى آلوده به شكل خودكار و یا توسط كاربر، در هنگام جست وجو در اینترنت، اشاره كرد. كارشناسان امنیتى براى ردیابى و پیشگیرى سریع این كد خطرناك، استفاده از برنامه هاى آنلاین NanoScan و TotalScan را به كلیه كاربران اینترنت توصیه مى كنند.

منبع : ایسنا