وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف مکانی برای سکونت بر روی ماه

کشف مکانی برای سکونت بر روی ماه
محققان آژانس فضایی ژاپن موفق به کشف حفره ای گدازه ای در کره ماه شده اند که به باور آنها این حفره مکانی مناسب برای ساخت اقامتگاههای فضایی در آینده ای نه چندان دور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ساختن خانه ای در نزدیکی یک حفره یا یک دریا در ماه شاید زیبا و رویایی به نظر بیاید اما گروه هایی که قصد زندگی در کره ماه را دارند شاید در صورت زندگی در یک حفره شانس نجات بیشتری داشته باشند. این پیام توسط گروهی از دانشمندان ارائه شده است که موفق به کشف حفره ای عظیم و عمیق در این کره شده اند و به اعتقاد آنها این حفره می تواند بهترین مکان برای سکونت در ماه باشد.

این حفره عمودی که در منطقه آتشفشانی تپه های ماریوس قرار گرفته است وسعتی برابر 64 متر داشته و عمق آن بیش از 79 متر تخمین زده شده است. از آن مهمتر دانشمندان اعلام کرده اند این حفره به واسطه لایه ای نازک از مواد آتشفشانی از برخوردهای کیهانی که در ماه رواج فراوانی دارند و از آب و هوا و حرارت غیر قابل تحمل کره ماه در امان است. این ویژگی حفره کشف شده را به گزینه ای مناسب برای انجام اکتشافات بیشتر و مکانی برای اقامت احتمالی فضانوردانی که در آینده به کره ماه سفر خواهند کرد، تبدیل می کند.

به گفته محققان آژانس فضایی ژاپن، حفره های گدازه ای کره ماه مکانهایی با ارزش و مهم برای پایگاه های قمری آینده به شمار می روند که به منظور اکتشافات محلی و توسعه سازه ها و همچنین ماموریتهای دوردست در این کره احداث خواهند شد. هر نوع حفره گدازه ای در این کره می تواند به عنوان پناهگاهی بالقوه مورد استفاده قرار گیرد و فضانوردان را در تغییرات شدید آب و هوایی و از برخوردهای کیهانی حفظ کند.

حفره های گدازه ای در گذشته نیز در کره ماه یافت شده بودند اما دانشمندان معتقدند این حفره جدید به دلیل ویژگی های خاص لایه گدازه ای مقاومی که دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است. این نوع از حفره ها در زمین و مریخ نیز وجود دارند. این حفره ها در اثر جریان گدازه ها، انفجارات آتشفشانی، فعالیتهای ارتعاشی سیاره و یا تخریبهای زمینی در اثر برخورد شهابسنگها به وجود می آیند. دانشمندان با استفاده از تصاویر با کیفیت از مدارگرد ژاپنی SELENE موفق به کشف این حفره گدازه ای شده اند.

بر اساس گزارش سی ان ان، سازمان فضایی آمریکا در حال حاضر به صورت مداوم در تلاش برای ارائه برنامه هایی جامع برای بازگرداندن انسان به کره ماه است. این سازمان علاوه بر مشکلاتی که برای طرح این برنامه ها در پیش رو دارد با مشکلی بزرگ و در حال حاضر حل نشدنی به نام سرمایه اجرا نیز مواجه است.