وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آبله مرغان در کودکان

آبله مرغان در کودکان
با شروع فصل بهار یک سری از بیماری ها در جامعه شیوع پیدا می کند که از آن جمله می توان به شیوع آبله مرغان در بین کودکان اشاره کرد.(بهترین زمان برای ابتلا به آبله مرغان سن 4 تا 6 سالگی است.)

 عامل این بیماری نوعی ویروس است که معمولاً با تب و علائم شبیه سرماخوردگی شروع می شود و بعد از یکی دو روز جوش های قرمز رنگی برروی دست و صورت ظاهر می شود که بعداً تمام بدن را پر می کند. ابتدا این جوش ها کوچک و قرمز رنگ هستند و بعد از چند روز بزرگ شده و نوک جوش ها سفید رنگ می شود که معمولاً این جوش ها بعد از 15 روز پوسته پوسته شده و از بین می روند.

 
وی با بیان اینکه نباید کودکان به علت خارش به این جوش ها دست بزنند چراکه جای آنها همچون اسکار روی بدن می ماند . برای کاهش خارش پزشک  قرص هیدروکسی زین و محلول کالامین دی تجویز می کنند.
 
افراد در طول زندگی بیش از یک بار دچار آبله مرغان نمی شوند چرا که ابتلا یک باره به این بیماری مصونیت همیشگی برای آن ایجاد می کند باید توجه داشت از زمان تماس کودک با فرد مبتلا به آبله مرغان تا زمان ظهور این بیماری در بدن کودک که دوره کمون نامیده می شود 10 تا 15 روز طول می کشد و این کودک می تواند در تماس با دیگر افراد مبتلا نشده آنها را نیز مبتلا کند.
 
کودک مبتلا به آبله مرغان باید 8 تا 10 روز در خانه استراحت کند تا باعث انتقال بیماری به دیگران نشود.
بایستی دانست که این بیماری هیچ نوع دارویی نمی خواهد مگر داروهای ضد خارش . در روز سوم بیماری بهتر است کودک به حمام رفته و بدن خود را با یک لیف به صورت آرام شستشو دهد.
 
بهتر است کودکان در طول مدت بیماری غذاهای ساده و مقوی همچون سوپ مرغ، گوشت و برنج و ماهیچه مصرف کنند و از خوردن غذاهای سرخ کردنی ، مواد غذایی حاوی ادویه به دلیل ایجاد خارش پرهیز کنند.