وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ازدواج زود هنگام خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد

ازدواج زود هنگام خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: یك متخصص زنان و فلوشیپ نازایی گفت: سرطان دهانه رحم در سنین باروری بیشتر شایع است و ازدواج زود هنگام خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

ازدواج زود هنگام خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد


ساغر صالح پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: به طور كلی 3 درصد زنان در معرض ابتلا به بیماری سرطان دهانه رحم هستند. سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه اغلب بدون علامت است و در سنین باروری اتفاق می‌افتد اما با پیشرفت بیماری می‌توان علائمی را مشاهده كرد كه شایعترین آن خونریزی غیرطبیعی است.
وی گفت: خونریزی پس از مقاربت، خونریزی غیرطبیعی قاعدگی و لكه بینی بین قاعدگی‌ها می‌تواند از نشانه‌های بروز این سرطان باشد.
وی افزود: مهمترین عوامل خطرزا و موثر در ایجاد سرطان دهانه رحم، پایین بودن سن ازدواج (كمتر از 16 سالگی)، داشتن شریك‌های جنسی متعدد، داشتن شریك جنسی‌ كه خود شركای جنسی متعددی داشته باشد، پایین بودن سن در هنگام اولین بارداری، بالا بودن تعداد زایمان‌ها و ابتلا به عفونت پاپیلومای ویروس انسانی است.
صالح‌پور گفت: شناسایی راه‌های پیشگیری ابتلا به سرطان دهانه رحم و آموزش‌های لازم به بیماران می‌تواند نقش موثری در كاهش میزان ابتلا به سرطان دهانه رحم داشته باشد و بهترین راه تشخیص سرطان دهانه رحم انجام تست پاپ اسمیر است.
وی گفت: برای انجام تست پاپ اسمیر پزشك یا ماما در حین انجام معاینه دستگاه تناسلی زنان مقداری از سلول‌های مخاط دهانه رحم را بدون ایجاد درد و ناراحتی با وسیله مخصوصی برداشته و بر روی یك لام شیشه‌ای منتقل و پس از تثبیت برای بررسی به آزمایشگاه ارسال می‌كند.
این متخصص زنان و فلوشیپ نازایی افزود: لام پاپ اسمیر توسط پاتولوژیست در زیر میكروسكوپ از نظر وجود سلول‌های پیش بدخیم و سرطانی بررسی شود و اگر در جواب پاپ اسمیر سلول‌های پیش بدخیم و سرطانی گزارش شود لازم است از بافت دهانه رحم نمونه برداری شود زیرا تنها با یك نمونه بافتی از دهانه رحم تشخیص قطعی سرطان دهانه رحم امكانپذیر است.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز