وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تولید نرم‌افزاری که از بی‌خوابی جلوگیری می‌کند

محققان اعلام کردند با استفاده از نرم افزاری جدید می توان ساعت داخلی بدن را با ساعت محیطی هماهنگ کرده و از بروز اختلالات مختلف در روند خواب افراد جلوگیری کرد.
افرادی که به دلیل سفرهای متعدد در سراسر جهان دچار اختلال در خواب هستند می توانند با استفاده از نرم افزاری جدید این مشکل را رفع کنند.

اختلال خواب معمولا به شکل بیخوابی در شب و خواب آلودگی در روز خود را نمایان می سازد که معمولا به دلیل به هم خوردن تعادل میان زمان ساعت داخلی بدن و شرایط محیطی به وجود می آید.

نرم افزار جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه میشیگان و بیرگام ارائه شده است با استفاده از اطلاعات وارد شده درباره محیط مورد نظر و ساعات شب و روز می تواند زمان ساعت داخلی بدن را با محیط اطراف منطبق و هماهنگ سازد. این نرم افزار با استفاده از الگوهای ریاضی زمان مناسب روز را برای استفاده از نور روز یا کم کردن نور برای تطبیق بدن ارائه می کند.

به گفته محققان این نرم افزار به خوبی می تواند هماهنگی میان ساعت داخلی بدن با زمان محلی را ایجاد کند. در صورتی که از این نرم افزار به درستی استفاده شود نتیجه آن افزایش تاثیرگذاری خواب، کاهش خستگی و افزایش عملکرد شناختی خواهد بود.

بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، با وجود اینکه نرم افزار جدید هنوز برای استفاده عموم آماده نشده است اما می تواند برای کنترل اختلالات خواب در افرادی که دارای شیفتهای مختلف کاری هستند و یا در محیطهای مختلف از قبیل فضا یا مناطق قطبی رفت و آمد دارند بسیار موثر باشد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز