وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بررسی دلایل خشکی لب

یک متخصص پوست و مو گفت: خمیر دندان‌های بدون رنگ و بدون اسانس برای جلوگیری از خشکی لب موثر است.
دکتر نصرت پورسینا با بیان این که در زمستان‌ها خشکی لب در اطفال هم مشاهده می‌شود، اظهار داشت: خشکی لب علل مختلفی دارد از جمله قرار گرفتن در معرض هوای بسیار گرم یا بسیار سرد که توام با باد باشد.
وی افزود: خشکی لب در کودکان در اثر تماس لب با بزاق دهان بروز می‌کند.
این متخصص پوست در خصوص علل دیگر بروز خشکی لب افزود: رنگ‌های موجود در پفک، در بعضی از آدامس‌ها و یا غذاها وجود دارد و یا وجود بیماریی‌های داخلی، کمبود مواد غذایی، کمبود ویتامین‌های گروه B و دیابت می‌توانند باعث خشکی لب شوند.
دکتر پورسینا در خصوص پیشگیری از خشکی لب گفت: باید به کودکان آموزش داد که خشکی لب خود را با آب دهان برطرف نکنند؛ چرا که هر بار تماس لب با بزاق دهان باعث تشدید خشکی لب می‌شود.
وی ادامه داد: گروهی از افراد به دلیل کمبود ویتامین دچار خشکی لب می‌شوند که می‌توانند از ترکیب ب‌کمپلکس و برای چرب کردن لب از روغن‌های زیتون، بادام، فندق استفاده کنند. در صورت در دسترس نبودن این روغن‌ها از وازلین‌های طبی یا کرم‌های مرطوب کننده بدون اسانس یا روژ لب‌های چرب استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص خشکی لب در افراد دیابتی بیان داشت: در افراد دیابتی، گوشه لب این بیماران دچار کاندیدا ( قارچ ) می‌شود که لازم است از کرم‌های قارچ نیستاتین و نیز صابون‌های ضد قارچ استفاده شود.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز