وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معتادان درمان شده باید از مشاوره…

نماینده كلیمیان در مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ طرح‌هایی كه وزارت بهداشت در رابطه با جایگزینی مواد مخدر توسط داروهای غیرمخدر و درمان تدریجی بیماران معتاد ارائه می‌كند، رویكرد مثبتی است.
سیامك مره صدق در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برنامه‌های كمیسیون بهداشت و درمان در هفته مبارزه با مواد مخدر، افزود: كمیسیون بهداشت و درمان مجلس به صورت مدون جلساتی با سازمان‌های مرتبط با پدیده اعتیاد برگزار می‌كند و به بحث و بررسی پیرامون این موضوع پرداخته است.

وی ادامه داد: اعتیاد بیماری مزمنی است كه راه‌حل‌های آنی،‌ ناگهانی و حاد برای درمان آن خیلی موفقیت‌آمیز نیست. تجربه كشورهای موفق در راستای مبارزه با اعتیاد نشان می‌دهد كه مهم‌ترین ركن و فاكتور در كاهش میزان اعتیاد پیشگیری از اعتیاد است و با پیشگیری از اعتیاد كه قدم اول آن مبارزه با دخانیات است می‌توانیم جلوی آلوده شدن جوانان كشور و جامعه را بگیریم.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: متاسفانه مواد مخدر به دلیل افسون و حالت تحریك‌آمیز جادویی و شیطانی كه دارند پس از اولین مصرف، افراد برای یك عمر در وسوسه آن‌ها بسر می‌برند، بنابراین باید به جهتی حركت كنیم كه اولین مصرف اتفاق نیفتد.

وی با اشاره به بحث درمان معتادان تصریح كرد:‌ بهترین روشی كه در حال حاضر در تمام كشورهای جهان برای درمان معتادان مورد استفاده قرار می‌گیرد روش درمان‌های جایگزین است،‌ چرا كه در دنیا ثابت شده است میزان موفقیت درمان‌های ناگهانی و یكباره در كنترل اعتیاد بیش‌تر از 10 درصد نیست، بنابراین باید به سمت روش‌های علمی‌تر جایگزین حركت كنیم.

مره صدق در پایان خاطرنشان كرد: كمیسیون بهداشت و درمان مجلس همیشه به این نكته توجه دارد كه درمان اعتیاد،‌درمان یك بیماری مزمن است، بنابراین به دنبال نتایج لحظه‌ای در آن نیست؛ چرا كه حتی اگر فردی یكبار با مواد مخدر تماس تجربی و تفننی هم داشته باشد برای بقیه عمرش معتاد محسوب می‌شود و حتما باید به عنوان یك بیمار تحت مراقبت دقیق، آموزش، مشاوره‌های متفاوت و به‌ویژه مشاوره‌های اجتماعی و روانشناسی قرار گیرد تا بتواند ضمن جلوگیری از آلودگی بیش‌تر، به دامن زندگی اجتماعی و سالم باز گردد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز