وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درد زایمان برای مفید مادران

درد زایمان برای مفید  مادران

 

درد زایمان سبب می شود روند تولد نوزاد در بدن تنظیم شده و شکل طبیعی خود را طی کند. دکتر دنیس والش استاد دانشگاه ناتینگهام در این باره گفت: درد زایمان سبب می شود روند تولد نوزاد در بدن تنظیم شده و شکل طبیعی خود را طی کند.

 

علاوه بر این این درد کمک می کند ارتباط مادر و فرزند از همان لحظه های اولیه تولد کودک تقویت شده و مادر برای پذیرش مسئولیت مادری خود آماده شود.

 

اما آمارها نشان می دهد میزان مصرف مسکن ها در هنگام زایمان در بیمارستان ها روبه افزایش است.

 

بر اساس گزارش های ارائه شده میزان مصرف مسکن ها در هنگام ازدواج در طی بیست سال گذشته افزایش داشته است و با وجود این که امروزه دانشمندان راه های جایگزینی برای کاهش درد زایمان پیشنهاد کرده اند هنوز هم استفاده از این روش ها طرفدار زیادی ندارد.

 

او گفت: درد زایمان تاثیرات روانی مثبتی بر روی مادر دارد و او را برای مادر بودن آماده می کند.

 

همچنین بدن در حین زایمان ماده ای به نام اندورفی آزاد می کند که میزان درد را کاهش می دهد.

 

ما اطلاع چندانی از اثرات جانبی مصرف این مسکن ها در دست نداریم و اگر میزان مصرف این داروها همچنان افزایش پیدا کند ممکن است در آینده شاهد عوارض سو » آن باشیم.

 

یکی از نگرانی های ما این است که بیمارستان ها نیز زنان را برای استفاده از این مسکن ها تشویق می کنند و سهم زیادی در رشد مصرف این داروها بازی می کنند.

 

آمارها نشان می دهد درصد زنانی که از سال 1989 تا 1990 مسکن مصرف کردند از 17 درصد به 33 درصد در سال 2007 تا 2008 افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر روش های دیگری مانند هیپنوتیزم، یوگا، ماساژ و همچنین تولد در آب برای کاهش درد زایمان پیشنهاد می شود.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز