وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اخاذی میلیونی با ربودن 4 مرد ثروتمند

اخاذی میلیونی با ربودن 4 مرد ثروتمند
شش مجرم حرفه یی با تشكیل باندی مخوف در مدت پنج سال چهار مرد ثروتمند را ربودند و با اخاذی میلیونی از آنان به پول هنگفتی دست یافتند. به گزارش خبرنگار ما اعضای این باند كه در سال های گذشته توانسته بودند خود را از دید پلیس پنهان كنند سرانجام با اطلاعات ارائه شده توسط مدیر یك پمپ بنزین به دام افتادند.

 
نخستین آدم ربایی
 
نخستین آدم ربایی توسط این گروه پاییز سال 83 به وقوع پیوست و در جریان آن مردی طلافروش پس از آنكه مغازه خود را تعطیل كرد و به طرف اتومبیلش رفت، مورد حمله دو مرد نقابدار قرار گرفت. آدم ربایان با تهدید چاقو جواهرفروش را سوار یك خودرو كردند و با خود بردند. طعمه این باند زمانی آزاد شد كه اموال خود را از دست داده بود. او پس از رهایی از چنگ آدم ربایان به پلیس آگاهی رفت و شكایتی طرح كرد. او گفت؛ آدم ربایان مرا به انبار متروكه یی در دماوند بردند و به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. آنها با تهدید، كلید و رمز گاوصندوق مغازه ام را گرفتند و چند ساعت بعد با دست های بسته كنار یك اتوبان رهایم كردند. وقتی خودم را به شهر رساندم و به طلافروشی رفتم دیدم سارقان بیش از 47 كیلوگرم طلا را غارت كرده اند. این مرد هیچ مشخصاتی از متهمان نداشت و گفت چون آنها نقاب به چهره داشتند، نمی تواند آنان را چهره نگاری كند. با این وجود كارآگاهان از تلاش دست نكشیدند و با بررسی آرشیو تصاویر مجرمان كه سابقه سرقت از جواهرفروشی ها را داشتند، سعی كردند به ردی از متهمان دست یابند.
 
گروگانگیری های مشابه
 
تجسس های كارآگاهان برای ردیابی اعضای باند آدم ربایی به نتیجه نرسید تا اینكه دو سال بعد مردی طلافروش با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام كرد توسط مردان مسلح ربوده شده و سارقان با ضرب و جرح وی سه كیلوگرم جواهر از گاوصندوق او ربوده اند. اظهارات این مرد كارآگاهان را به یاد شكایت دو سال پیش همكار او انداخت. در هر دو مورد سارقان نقاب به چهره داشتند و طعمه های خود را به انباری در دماوند برده بودند. در حالی كه احتمال داشت هر دو جرم توسط یك باند به وقوع پیوسته باشد، كارآگاهان تحقیقات را پی گرفتند ولی این بار هم به سرنخی نرسیدند تا اینكه سومین شكایت ثبت شد. این بار طعمه یك كارخانه دار بود و سه مرد او را با تهدید چاقو به انبار متروكه كشانده و با گرفتن كلید گاوصندوقش بیش از 70 میلیون تومان از او اخاذی كرده بودند. افسران آگاهی دیگر تردیدی نداشتند كه با یك باند كاملاً حرفه یی مواجه هستند. به همین سبب دامنه تجسس هایشان را گسترش دادند.
 
آخرین شكایت
 
هیچ كدام از ترفندهای پلیس برای شناسایی این باند حاصلی نداشت تا اینكه متهمان جرمی تازه را طراحی كردند و اردیبهشت ماه امسال با ربودن مدیر یك پمپ بنزین با روش مشابه هفت میلیون تومان از او دزدیدند. این بار شاكی توانسته بود صورت یكی از گروگانگیران را ببیند. او با كمك متخصصان از این متهم چهره نگاری كرد. این كار به شناسایی هویت مرد آدم ربا منجر شد و بالاخره كارآگاهان توانستند نخستین عضو این باند را 20 روز پیش به دام بیندازند. این متهم در بازجویی ها به جرائمش اعتراف و پنج همدست خود را معرفی كرد. پس از آن عملیات ویژه پلیس ادامه یافت و تمام متهمان دستگیر شدند. اكنون تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد.