وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تولید حسگر قادر به شناسایی رشد میکروب در موبایل

تولید حسگر قادر به شناسایی رشد میکروب در موبایل
محققان کشورمان موفق به تولید حسگرهایی شدند که قادر است از رشد میکروب ها در موبایل که می تواند عاملی برای شیوع بیماری باشد جلوگیری کنند.

 

فرامرز مرادی مجری طرح در گفتگو با مهر دستگاه موبایل را محیطی مناسب برای رشد میکروبها دانست و گفت: نتایج جدیدترین تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که میکروبها در دستگاه موبایل جهش یافته و به این صورت در برابر داروها مقاوم می شوند.

وی از احتمال شیوع برخی بیماریها از طریق گوشی های موبایل خبر داد و افزود: به دلیل رطوبت و دمای بالای سیستمهای موبایل ، گوشی تلفن همراه محیط مناسبی برای رشد میکروبها است و با توجه به گسترش روز افزون این دستگاه احتمال شیوع برخی بیماریها از طریق دستگاه موبایل وجود دارد.

مرادی به تلاش شرکتهای سازنده برای جلوگیری از رشد میکروبها در گوشیهای موبایل اشاره کرد و اظهار داشت: اخیرا شرکت موتورولا با استفاده از ذرات نقره ، صفحاتی را برای تولید کاور گوشی های موبایل خود تولید کرده است. این کاورها قادرند از رشد میکروب ها جلوگیری کنند.

وی اضافه كرد: بر این اساس با استفاده از بیوپلیمرها نوعی حسگر زیستی تولید کردیم که قادر است از رشد میکروب در محیط گوشیهای موبایل جلوگیری کند. این حسگر نوعی سیستم روباتیک زیستی است که در داخل گوشیها نصب می شود.

این محقق با تاکید بر اینکه این حسگرها در کلیه دستگاههای موبایل قابل نصب است، خاطرنشان کرد: حسگرهای زیستی تولید شده در کنار باتری گوشی ها قابل نصب است. ضمن آنکه به دلیل استفاده آسان و راحت آن مصرف کننده می تواند به راحتی در گوشی خود نصب کند.

مرادی با تاکید بر اینکه این حسگر با استفاده از دانش بومی تولید شده است، اضافه کرد: این طرح به ثبت رسیده است و تا پایان سال جاری تجاری سازی می شود.