وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مایكروسافت شكارچی گوگل را استخدام می‌كند

مایكروسافت شكارچی گوگل را استخدام می‌كند
آقای كی لو به خوبی می‌داند كه سبقت گرفتن از گوگل كار مشكلی است. وی بیش از یك دهه مسئول برنامه‌نویسی موتور جستجوی یاهو و تكنولوژی‌های تبلیغاتی آن شركت بود.

فعالیت وی به حدی كلیدی بود كه یاهو میلیاردها دلار صرف استخدام مهندسان، خرید دیگر شركت‌ها و توسعه‌ زیرساختار‌های فنی خود كرد تا بتواند مستقلاً عملیات جستجو و تبلیغات خود را پیاده‌سازی كند. اما یاهو به مرور زمان از گوگل عقب افتاد. آقای لو كه 47 سال دارد ‌14 ماه پیش یاهو را ترك كرد و باری دیگر پرچم‌دار مبارزه با گوگل شد، اما این بار در مایكروسافت.

وی می‌گوید: ماموریت ناتمامی دارم كه باید به پایان برسانم. لو كه انرژی زیادی دارد و ساعات كاری طولانی‌اش به اسطوره تبدیل شده است به تیم خود در مایكروسافت فشار می‌آورد تا به اولین پیروزی‌شان دست یابند. لو یكی از مغزهای پشت صحنه در شكل‌دهی به توافق اخیر بین یاهو و مایكروسافت بوده است، اما حتی بعد از جذب كاربران جستجوی یاهو و ادغام آن با كاربران بینگ، باز هم حجم كاربران گوگل دو برابر تعداد كاربران بینگ و یاهو است. پر كردن این شكاف كار مشكلی است، چون اكثر كاربران گوگل از خدمات جستجوی این شركت راضی‌اند و این خدمات به طور مداوم در حال تكمیل و بهبودی است.

در مصاحبه‌ای طولانی، آقای لو بیان كرد تحت هیچ عنوان توان گوگل را دست كم نمی‌گیرد، اما معتقد است با گذشت زمان مایكروسافت می‌تواند خدمتی متفاوت و جذاب ارائه دهد كه كاملاً رقابتی باشد. به عقیده او سلامتی بلند‌مدت شركت مایكروسافت در گرو توان رقابت در عرصه‌ جستجوی اینترنتی خواهد بود.

وی اذعان داشت كار زیادی پیش روی وی و تیمش است، اما ناظران دره سیلیكن كه لو را به خوبی می‌شناسند و برای توانمندی و اخلاق كاری وی ارزش زیادی قائلند، تحت هیچ عنوان عزم وی برای سبقت از گوگل را دست كم نمی‌گیرند.