وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مصرف موادغذایی چرب هنگام افطار باعث بی اشتهایی هنگام سحر

مصرف موادغذایی چرب هنگام افطار باعث بی اشتهایی هنگام سحر
مصرف زیاد مواد غذایی چرب هنگام افطار باعث بی اشتهایی در هنگام سحر می شود زیرا هضم چربی ها در بدن نیازمند مدت زمان طولانی تر است.

دکتر بیگلر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بسیاری از افراد طی ماه رمضان به لحاظ تغذیه دچار بدخوری و یا پرخوری شده و در تغذیه افراط می کنند به گونه ای که ممکن است حتی وزن فردی کاهش یافته اما میزان چربی خونش افزایش یابد.

وی علت اصلی این مشکلات را افراط در مصرف شیرینی جات دانست و افزود : مصرف شیرینی جات، مواد قندی و چربی‌ها به راحتی سلامت مصرف کنندگان را با خطر مواجه می کند، بنابراین باید از مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ کرده به شدت خودداری کرد.

وی تصریح کرد : برخلاف آنچه که مردم تصور می کنند که طی ماه رمضان به واسطه روزه گرفتن وزن افراد کم می گردد و همچنین افرادی که دچار چربی خون بالا هستند ، چربی خون آنها کاهش می یابد ، در بسیاری موارد مشاهده شده که پس از ماه رمضان نه تنها باعث کاهش وزن نشده بلکه موجب افزایش وزن و چربی هم می شود.

وی افزود: مصرف زیاد مواد غذایی چرب هنگام افطار باعث بی اشتهایی در هنگام سحر می شود زیرا هضم چربی ها در بدن نیازمند مدت زمان طولانی تر است ، استفاده از خوراکی ها و مواد غذایی تا دیروقت و به تاخیر انداختن زمان خواب، باعث بی اشتهایی و بی حوصلگی هنگام سحر می شود بنابراین اگر وعده افطار به صورت مناسب مصرف شود، مشکلی برای وعده سحر ایجاد نخواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: اگر روزه به شیوه مناسب انجام نشود یعنی رژیم غذایی به گونه ای باشد که کالری بیش از حد ممکن وارد بدن شود ، به طور حتم به بدن آسیب می رسد بنابراین اگر روزه داری به شیوه صحیح انجام شده باشد، می تواند با کاهش کالری در بدن ، نوع خوب کلسترول یا HDL را در بدن افزایش داده و موجب کاهش کلسترول بد یا LDL شود در غیر این صورت کلسترول بد خون افزایش می یابد.