وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کارت پستال جد توییتر است!

کارت پستال جد توییتر است!
دانشمندان انگلیسی دریافتند که اولین کارت پستالها که در سال 1902 به عنوان یک وسیله ارتباطی نوین عرضه شدند جد میکرووبلاگ "توییتر" هستند.

محققان دانشگاههای منچستر و لنکستر در تحقیقات خود نشان دادند که هرچند توییتر می تواند به عنوان یک پدیده ای قرن 21 مورد ملاحظه قرار گیرد اما منشاء اولیه آن به آغاز قرن بیستم باز می گردد.

"توییت" اصطلاحی است که برای پیامهای کوتاهی که کاربران میکروبلاگ توییتر در پروفایل خود می گذارند به کار می رود. هر کاربر مجاز است در هر توییت حداکثر از 140 حرف استفاده کند.

اکنون این دانشمندان کشف کردند که ریشه این توییتها به دوره شاه ادوارد بر می گردد. در حقیقت در سال 1902 اولین کارت پستالهای به شکل امروزی ایجاد شدند و در مدت زمان کوتاهی به سرعت گسترش یافتند. مردم عصر شاه ادوارد افکار و یا آن چیزی را که در حال انجام بود روی این کارت پستالها می نوشتند.

بعدها این کارتها تبدیل به یک وسیله ارتباطی قوی شد. این سیستم مختصر نویسی موجب شد که تاحد چشمگیری هزینه های پستی کاهش یابد.

این کارتها در زمان شاه ادوارد هفتم به عنوان وسیله ای برای "چت کردن" استفاده می شد و اظهارات و یا پیشنهادات یک فرد را با هزینه بسیار اندک به فرد دیگر می رساند.

براساس گزارش تلگراف، برخلاف نامه های بلند، زبانی که برای نوشتن پیامهای مختصر پشت کارت پستالها به کار می رفت همانند زبان به کار رفته در میکروبلاگ توییتر و "اس. ام. اس" زبان غیر رسمی و محاوره ای بود. این مسئله در عصری که پدیده "سره سازی زبان" (پاکسازی زبان از اصطلاحات محاوره ای و خارجی) رایج بود به شدت با مخالفت "پیروان سره گرایی" مواجه شد. امروزه نیز به اعتقاد زبانشناسان، توسعه سریع پیامهای فوری نوشته شده به زبان غیر رسمی می تواند استانداردهای زبان را مورد تهدید قرار دهد.