وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توصیه های مفید برای کمر دردهای مزمن

توصیه های مفید برای کمر دردهای مزمن
آیا هرچه تلاش كرده و روش‌های مختلف را آزمایش می‌كنید؛ اما هنوز هم كمردردهای شدید به كابوس شبانه شما مبدل شده است؟ خوب جای نگرانی نیست؛ این مطلب را بخوانید .

دكتر نورمن ماركوس، كارشناس سلامت دانشگاه نیویورك در آمریكا در مقاله جدید خود، راهی برای نجات شما از كمردردها ارائه كرده و به نتایج موفقیت‌آمیزی دست یافته است.
دكتر ماركوس رئیس بخش تحقیقات دردهای ماهیچه‌ای در دانشكده پزشكی دانشگاه نیویورك در این مقاله تحت عنوان «نشانه اولیه» می‌نویسد، افرادی كه در جستجوی مشاوره پزشكی هستند، بیش از هر چیز به دنبال راهی برای رهایی از كمردردهای مزمن و آزاردهنده خود می‌گردند.
وی خاطر نشان می‌كند: تختخواب موضوع مهمی است كه باید مورد توجه قرار گیرد، در این خصوص توصیه می‌شود هنگام شب در جای خود حركت و چرخش و جابه‌جایی داشته باشید و اگر از تشك‌های بادی استفاده می‌كنید، آن را كنار بگذارید.
این موضوع كه در رختخواب و قبل از خواب رفتن چه كاری انجام می‌دهید نیز حائز اهمیت است. بهترین كار این است كه از مطالعه كردن یا تماشای تلویزیون در رختخواب پرهیز كنید، چون در این حالت ناچار هستید سر خود را برای مشاهده بالا نگهدارید، بنابراین فشاری به ماهیچه‌های شما وارد می‌شود كه ممكن است باعث انقباض آنها و بروز درد در ناحیه گردن شود. مدت طولانی در یكجا ننشینید.
به‌نظر می‌رسد كه ماندن در یك وضعیت خاص به مدت طولانی روی ماهیچه‌های وضعی بدن فشار وارد می‌كند،‌ بنابراین باید مرتب وضعیت بدن خود را در هر حالتی كه هستید، تغییر دهید. پاهای خود را روی هم بیندازید.
دكتر ماركوس توصیه می‌كند؛ وقتی ناچار هستید ساعات طولانی در یك مكان خاص بنشینید، مانند نشستن در سالن تئاتر بهتر است كه به طور متناوب پاهای خود را روی هم انداخته و آنها را در این حالت تعویض كنید، این كار كمك می‌كند كه كمر و ماهیچه‌های ران شما حركت كند.
در اطراف منزل، جای مناسب برای لوازم خانگی پیدا كنید. لوازم خانگی را كه به طور دائمی و منظم استفاده می‌شوند باید در قفسه‌ها و محل‌هایی بگذارید كه براحتی قابل دسترسی باشند؛ به طوری كه برای دست یافتن به آنها نیازی به خم شدن و حركات كششی زیاد نداشته باشید. مراقب باشید كیف پول خود را كجا گذاشته‌اید، اغلب مردان عادت دارند كیف پول خود را در جیب پشت شلوارشان می‌گذارند و در همین وضعیت روی صندلی می‌نشینند.
دكتر ماركوس توصیه می‌كند به طور كلی از نشستن با كیف در جیب پشتی خودداری كنید، چون این كار سبب بروز دردهای مزمن در ناحیه پشت كمر می‌شود. فقط یك «نه» بگویید. از بلند كردن وزنه و اشیای سنگین خودداری كنید.
ماركوس تاكید می‌كند، اگر در این شرایط قرار گرفتید تقاضای كمك كنید یا منتظر كمك بمانید یا برای كمك دیگران كرایه بدهید؛اما اگر هیچ كدام میسر نشد،از این كار كلا صرف نظر كنید، یك «نه» بگویید و بروید.
وقتی به هر دلیل واقعا ناچار می‌شوید كه شیء سنگینی را بلند كنید، با خم كردن زانوها و نشیمنگاه كاملا بنشینید و در حین بلند كردن شیء سنگین باید آن را نزدیك بدن خود قرار دهید؛ به طوری كه ماهیچه‌های پا، حداكثر فشار بار را تحمل كنند. قبل از پارو كردن برف بهتر است، یك پیاده‌روی كوتاه داشته باشید تا بدنتان گرم شود، همچنین با استفاده از یك وسیله برف‌روبی و پاروی كوچك‌تر می‌توانید در هر بار بلند كردن آن وزن كمتری به كمر خود وارد كنید.

نكته آخر فقط به زنان توصیه می‌شود. زنان باید پس از بارداری‌ حتما وزن خود را كاهش دهند و ماهیچه‌های وضعی و شكمی خود را قوی كنند، چون این ماهیچه‌ها در دوران بارداری كشیده شده و ضعیف می‌شوند.
علاوه بر تمام توصیه‌های بالا، دكتر ماركوس همچنین تاكید می‌كند؛ در محل كار صفحه كلید رایانه‌ها نباید روی میزهای بلند قرار بگیرد، بلكه باید از میزهایی برای قرار دادن صفحه كلید استفاده شود كه پایین‌تر از دستان كارمندان باشد تا در ناحیه گردن، شانه‌ها و ماهیچه‌های پشت كشیدگی ایجاد نشود و از این طریق از بروز درد در ناحیه پشت جلوگیری شود.