وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نوشیدنی‌های مضر و مفید را بشناسیم

نوشیدنی‌های مضر و مفید را بشناسیم
افرادی که رژیم می گیرند مراقب خوردن خود هستند اما کمتر به نوشیدنی ها دقت می کنند.

انتخاب نوشیدنی درست می تواند سوخت و ساز بدن را تحریک کند، جلوی اشتها را بگیرد و کالری مصرفی را کاهش دهد. در این مطلب به ۲ گروه از نوشیدنی های مفید و مضر اشاره می کنیم که خواندن آن مفید است.

۱ -نوشابه های گازدار(مضر): هربار که یک جرعه نوشابه می خورید کالری زیادی مصرف می کنید. بررسی نشان داده نوشیدنی های گازدار یکی از بزرگ ترین منابع مصرف کالری است. درست است که جایگزین کردن نوشابه عادی با نوشابه های رژیمی برای کاهش کالری پیشنهاد می شود اما مشخص نیست که آیا باعث کاهش وزن می شود یا نه. در بعضی افراد مصرف نوشیدنی های گازدار، تمایل به شیرینی جات را تحریک می کند.

۲ -آب (مفید): جایگزین نوشیدنی های گازدار آب است که با مصرف آن ها کالری در روز کاهش می یابد. مصرف ۲ لیوان آب به فاصله مناسب قبل از هروعده اصلی باعث پرشدن معده می شود و شما غذای کم مصرف می کنید و به سرعت احساس سیری خواهید کرد. علاوه بر آن تحقیقات جدید نشان داده مصرف آب زیاد تاثیر مثبتی روی سوخت و ساز بدن دارد.

۳ -آب میوه؛ آب میوه می تواند به اندازه نوشیدنی های گازدار کالری داشته باشد اما حاوی مواد مغذی زیادی است و این وضعیت را دشوار می سازد. زیرا ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها بدون قند اضافه مورد نیاز بدن است و بهترین راه این است که آب میوه را بدون افزودنی های شیرین مصنوعی استفاده کنید یا این که با مخلوط کردن مقدار کمی آب میوه و آب، کالری را کاهش دهید.

۴ -آب سبزی (مفید)؛ آب سبزی همانند آب میوه مغذی است . یک و نیم لیوان آب گوجه فرنگی دارای ۸۰ کالری که نسبت به ۱۶۰ کالری آب پرتقال بسیار کم است. آب سبزی سرشار از فیبر است و از گرسنگی جلوگیری می کند.

۵-معجون، مخلوطی از موز و توت فرنگی و شیر سرشار از ماده معدنی و ویتامین هاست. به هنگام تهیه کردن معجون در منزل می توانید از میوه تازه و شیر کم چرب استفاده کنید. اغلب معجون های بیرون حاوی بستنی، عسل، ماده شیرین کننده دیگر است که پرکالری می باشد.

۶ – شیر کم چرب؛ بررسی جدید نشان داده مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم برای بدن مفید است اما باعث کاهش وزن نخواهد شد. تحقیقاتی که در گذشته انجام شده بود نشان داد کلسیم باعث سوخت بیشتر چربی می شود اما ادله کافی این ادعا را تایید نمی کند. محروم کردن بدن از کلسیم باعث افزایش تولید سلول های چربی می شود. برای به دست آوردن خواص کلسیم بدون مصرف چربی اضافه از شیر کم چرب استفاده کنید.

7 – قهوه سیاه(مفید): هنگامی که بدن به کافئین نیاز دارد قهوه و نه نوشیدنی های گازدار و یا انرژی زا می تواند بهترین انتخاب باشد. قهوه سیاه عاری از کالری و غنی از آنتی اکسیدان است. بررسی نشان داده، مصرف روزی ۳ تا ۴ فنجان قهوه تمرکز و خلق فرد را بهبود می بخشد و خطر دیابت نوع ۳، را کاهش می دهد.

8 – چای سبز(مفید): اگر به دنبال کافئین به مقدار کم هستید چای سبز می تواند انتخاب خوبی باشد. این چای بدون کالری است و کاهش وزن نیز ایجاد می کند. مرکبات گیاهی در این چای به طور موقت موجب سوخت و ساز کالری و چربی می شود. از آ ن جایی که تاثیر آن موقت است، لازم است برای به دست آوردن خواص آن روزی ۲ بار از این چای مصرف شود. 9 – ماءالشعیر: این نوع نوشیدنی می تواند تاثیر مثبتی بر بیماری قلبی عروقی داشته باشد.