وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جشن تولد 200 میلیون سالگی

جشن تولد 200 میلیون سالگی
تمساح‌ها از جان‌سخت‌ترین موجودات زنده روی زمین به شمار می‌روند. آنها توانسته‌اند زیر باران شهاب‌سنگ‌ها و انفجارهای مهیب آتش‌فشانی دوام بیاورند،‌ اما گرمایش زمین می‌تواند آخر داستان آنها باشد.
جای تعجب ندارد که این تمساح لبخند می‌زند. اجداد خزنده‌اش وقایع عجیب‌ و غریبی را پشت سر گذاشته‌اند تا امروز بتواند این‌طور جلوی دوربین لبخند بزند و در این عکس جای بگیرد.

در حالی که اغلب موجوداتی که روزی روی این کره خاکی زندگی می‌کردند،‌ حالا منقرض شده‌اند، خانواده کروکودیل‌ها دارند تولد 200 میلیون سالگی‌شان را جشن می‌گیرند. آن‌ها همه را دیده‌اند،‌ از دایناسورهای غول‌پیکر گرفته تا سوسمارهای بیچاره‌ای که تبدیل به کیف دستی شدند.

حیوانات بسیار کمی این‌قدر خوش‌شانس بوده‌اند. هر بار که یک سری انقراض به زمین تحمیل می‌شود،‌ بیش از نیمی از گونه‌هایی که روی زمین زندگی می‌کنند، در یک رویداد ناگهانی زمین‌شناسی، از بین می‌روند. با این حال، ‌هنوز هم تمساح ما باید نگران این باشد که بعد از آب‌های شور گینه‌نو، می‌تواند برای زندگی کجا برود.

تغییر آب و هوا و گرمایش جهانی می‌تواند به معنای موج دیگری از انقراض‌ها در گوشه و کنار زمین باشد. گرم‌شدن آب‌ها می‌تواند نسبت جنسیت کروکودیل‌ها را به هم بزند و بدین ترتیب، ‌اغلب نوزادان تازه،‌ ماده خواهند بود.

و اگر اوضاع این طور پیش برود،‌ بعد از این همه سال،‌ سرسخت‌ترین موجود زنده زمین، توسط انسان‌هایی که به نسبت او تازه سر و کله‌شان روی زمین پیدا شده، ‌از بین خواهد رفت.