وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شگفتی های جهان ما

شگفتی های جهان ما
قدیمی ترین آثاری كه از انسان های اولیه بدست آمده اسكلتی بوده كه در غاری در تانگانیا در آفریقا كه مربوط به ششصد هزار سال پیش می باشد.

بلند ترین انسان معاصر شخصی بود به نام روبرت پرشیگ كه قدی حدود 2.70 متر بوده است. این شخص در 15 ژوئیه 1940 در میشیگان وفات یافت.

پر اولاد ترین مادران خانمی بوده است به نام فئودور والست كه 29 بار باردار شده است و 69 فرزند بدنیا آورد – خانمی به نام بتی هال كه 94 سال دارد دو ندیده دارد تعداد فرزندان و نوه ها و نتیجه های او 256 نفر می باشد.
پر وزن ترین نوزاد جهان در سوم ژوئن 1961 در جنوب تركیه متولد شد و 10.880 كیلوگرم وزن داشت – سبك ترین نوزاد جهان نیز در 1938 در انگلستان به دنیا آمد كه فقط 283 گرم وزن داشت.
طولانی ترین دوره حاملگی پستانداران در فیل هندی است كه حدود 2 سال و یك ماه است و كوتاه ترین دوره حاملگی متعلق به پستاندارانی است به نام اوپوسوم كه حدود 12 روز است.
طولانی ترین عمر در بین پرندگان متعلق به كلاغ است كه تا حدود 100 سال عمر می كند و طوطی نیز حدود 73 سال عمر می كند.
بزرگترین تخم پرندگان از آن شتر مرغ كه حدود 1.67 كیلوگرم است و كوچكترین نیز متعلق به مرغ مگس خوار است كه تقریبا 14 میلی گرم است.
در بین جانداران لاك پشت با بیش از 152 سال بلاترین سن را دارد و فیل اسیایی 78 سال و حرس و روباه حدود 50 سال و زنبور طلایی 6 هفته و پروانه دو ماه و زنبور عسل 1 سال عمر می كند.
محور حركت وضعی زمین نسبت به خط قائم 23 درجه و 27 دقیقه انحراف دارد كوچكترین تغییری در این انحراف باعث دگرگونی آب و هوا و زندگی جانداران و تقریبا از بین رفتن حیات در كره زمین می شود.
شركت توشیبای ژابن شبكیه مصنوعی چشم ساخته است كه مانند شبكیه طبیعی علائم نوری را دریافت می كند ولی نمی تواند رنگ ها را تشخیص دهد.
بزرگترین آرشیو الكترونیكی ضبط اطلاعات كامپیوتری معادل با 7 مگابایت توسط شركتی ژاپنی به بازار عرضه شد.
الكترونیكهای ضد چرت كه به بازار عرضه خواهد شد كه دستگاه كوچكی هستند كه پشت گوش نصب می و به محض خم شدن سر آژیری را به صدا در می آورد كه به رانندگان بیابانی و كارمندانی كه پشت میز می خوابند هشدار می دهد.
نخستین تلسكوپ برای دریافت علائم موجودات زنده در كرات آسمانی در آرژانتین به كار گرفته شد.
ستارشناسان انگلیسی در منچستر سیاره جدیدی را خارج از منظومه شمسی كه در كهكشان ساجی تریوس قرار دارد كشف كردند و به نام ستاره نیترونی نامیده اند این نخستین كشف سیاره ای خارج از منظومه شمسی است.
در اوایل سال 2003 میلائدی دانشمندان اروپایی با آزمایشات بیولوژكی توانستند نوزادی شبیه انسان به وجود آورند این عمل با اعتراضات شدید مجامع مذهبی و سپس مجامع مختلف انسانی رو به رو گردید اما شبیه ساری انسان به وسیله دانشمندان ادامه دارد.
سرعت حركت چرخشی زمین به دور خود و در استوا 1667 كیلومتر در ساعت كه این سرعت در هر قرن 30 ثانیه كاهش می یابد.
اولین علائم رادیویی كه ساكنان زمین از كرات دیگر دریافت كردند از كره مریخ بوده است.