وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کوتاهی قد و کم خونی، ارمغان ظروف تفلون

کوتاهی قد و کم خونی، ارمغان ظروف تفلون
مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در ساخت ظروف تفلون از کادمیوم استفاده می‌شود که مصرف غذا در این ظروف احتمال سرطان، کوتاهی قد، ضایعات پوستی و کم‌خونی را افزایش می‌دهد.

علی کشاورز با بیان این که ظروف تفلون از ماده‌ای به نام پلی‌تترافلوئوراتیلن(PTFE) ساخته شده است که این ماده در واقع نوعی پوشش نچسب و عایق الکتریسیته است، گفت: ظروف تفلون هم مقاومت حرارتی بالایی دارد و هم مقاومت شیمیایی خوبی در مقابل اسیدها و بازها دارد. تفلون‌ در مقایسه با پوشش‌های نچسب دیگر، از بالاترین ضریب نچسبی برخوردار است.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در تهیه ظروف تفلون از کادمیوم استفاده می‌شود که از فلزات سنگین است و در ظروفی که استاندارد نباشند، میزان این فلز بیشتر است.

کشاورز گفت: مصرف غذا در ظروف تفلون مخصوصاً ظروفی که مجدداً تفلون کاری شده باشد، باعث می‌شود که کادمیوم به مرور وارد غذا ‌شود و احتمال سرطان، کوتاهی قد و ضایعات پوستی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: همچنین کادمیوم در ساخت هموگلوبین دخالت می‌کند و باعث کم‌خونی می‌شود. از آنجا که احتمال ورود کادمیوم به بدن از طریق ظروف تفلونی که هنگام پخت و پز آسیب دیده‌اند (کشیدن قاشق یا شستن غلط)، بیشتر است، بنابراین تأکید می‌شود از ظروفی که تفلون آنها کاملا سالم است، استفاده شود.